معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت که نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ویژه بیماران کرونایی دراین شهرستان مرزی اعلام آمادگی کرده و ظرف ۴۸ ساعت آینده این مرکز درمانی برپا خواهد شد.

بیمارستان صحرایی در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تحلیف و انتخاب اعضای هیات رییسه دوره ششم شورای اسلامی شهر گنبدکاووس به خبرنگاران اظهار داشت: برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی با مقامات نیروی زمینی سپاه پاسداران توافق نهایی شده و به احتمال زیاد ظرف ۴۸ ساعت آینده این مرکز درمانی با تجهیزات کامل برپا خواهد شد.

وی به ظرفیت تخت بیمارستان صحرایی اشاره نکرد اما افزود: علاوه بر راه‌اندازی این مرکز درمانی، یک مرکز اقامت موقت ویژه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا نیز با ظرفیت تقریبی ۱۰۰ تخت در یکی از فضاهای سرپوشیده و عمومی گنبدکاووس طی یک تا ۲ روز آینده راه‌اندازی خواهد شد تا از بار مراجعه به بیمارستان‌های این شهرستان کاسته شود.

کریمی با بحرانی خواندن وضعیت شیوع کرونا در گنبدکاووس اضافه کرد: هم اکنون ۴۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند که حدود ۶۰ درصد آنها گنبدی و بقیه از شهرهای همجوار می‌باشند ضمن اینکه حداقل سه برابر آمار بیماران بستری، تحت نظارت متولیان بهداشت و درمان، در منازل خود قرنطینه و تحت درمان قرار دارند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر از بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی این شهرستان جان خود را از دست دادند که ۱۳ نفر آنها از مردم گنبد و بقیه از شهرهای همجوار بودند.

وی با تاکید برضرورت رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی توسط گروه‌های مختلف مردم گنبدکاووس، تصریح کرد: امروز حفظ سلامت عمومی مردم مهمتر از هر موضوع دیگر است و همه باید در این حوزه همراهی و مشارکت داشته باشند زیرا سویه جدید کرونا (دلتا) قدرت سرایت و همه‌گیری و نیز مرگ و میر بالایی دارد.

کریمی از ابتلای ۸۰ نفر از پرستاران و کادر درمان بیمارستان‌های گنبدکاووس به کرونا نیز خبر داد و گفت: امروز کادر درمان این شهرستان پس از حدود ۱۸ ماه مراقبت و درمان بیماران کرونایی به معنای واقعی کلمه خسته شده است و تنها راه کمک به آنها رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی توسط اقشار مختلف مردم و اصناف است که باید برای سلامتی خود و خانواده آنرا جدّی بگیرند.

وضعیت شیوع کرونا در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس از ۱۲ تیرماه جاری برای پنجمین بار قرمز شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار