با هدف تامین برق، روزانه ۶میلیون مترمکعب گاز تحویل نیروگاه‌های استان می‌شود.

تحویل روزانه ۶میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌های گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان، مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با اعلام این خبر گفت: در پی افزایش دما درفصل بهار و تابستان که بواسطه آن استفاده از وسایل سرمایشی، حجم مصرف برق مردم بصورت چشمگیری بالا می رود و با توجه به اینکه سوخت اصلی نیروگاههای استان از انرژی گازتامین  می شود تلاش می کنیم جریان گاز نیروگاهها پایدار و مستمر بماند.

علی طالبی افزود: این شرکت برای کمک و همراهی در تامین  برق استان و کاهش قطع مکرر برق، نهایت تلاش خود را برای پایداری تامین گاز نیروگاه سیکل ترکیبی هزار مگاواتی علی آباد کتول، نیروگاههای کوچک مقیاس 5مگاواتی مراوه تپه، 25مگاواتی گنبد کاووس و 25مگاواتی رامیان انجام می دهد.

وی گفت: در چهار ماه امسال، بیش از یک میلیارد و ۱۳۳میلیون مترمکعب گاز طبیعی تحویل نیروگاه‌های تولید برق استان شده و این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال قبل حدود ۹۹۰میلیون مترمکعب فراتر نرفته است.

وی گفت:این شرکت ازاحداث نیروگاه‌هایی با مقیاس کوچک درنقاط پراکنده استان بخصوص در شهرک‌های صنعتی استقبال کرده وبا تامین یارانه‌ها و مشوق‌هایی برای احداث خطوط انتقال اختصاصی اینگونه واحد‌ها، برای افزایش سهم تولید برق این واحد‌ها تلاش می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار