مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گمیشان گفت: صاحبان زمین‌های شور در این شهرستان برای آنکه درآمد خوبی داشته باشند به جای گندم باید درخت مثمر بکارند.

به جای گندم در شوره زار‌ها، درخت مثمر بکارید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،عبدالصالح کرنژادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گمیشان گفت: بیشتر زمین‌های اطراف گرگانرود خصوصا در مسیر منتهی به دریای خزر شور هستند که به همین دلیل کشاورزان باید محصولات مقاوم به شوری بکارند.

او افزود: کشاورزان باید تغییر الگوی کشت را در اراضی گمیشان آغاز کنند و پیشنهاد می‌کنیم در این زمین‌ها نهال انار، انجیر، توت، زیتون، عناب، گل محمدی وگیاهان دارویی بکارند.

کرنژدای ادامه داد: بالا بودن میزان شوری خاک در زمین‌های این منطقه سبب شده کشاورزان درآمد زیادی از کشت محصولات و کشاورزی نصیبشان نشود، اما گر نوع محصول را تغییر دهند درآمدشان هم تغییر خواهد کرد.

او با بیان اینکه ۳تا ۵ هزار هکتار زمین در حاشیه گرگانرود کیفیت مناسبی برای کشت ندارد ادامه داد: کشاورزان شهرستان گمیشان باید به دنبال درآمد پایدار باشند و می‌توانندکشت چغندرقند را در زمین‌های حاشیه گرگانرود آغاز کنند.

شهرستان گمیشان در شمال گلستان و در نوار ساحلی خزر، یکی از شهرستان‌های کمتر توسعه یافته استان است که اغلب مردم آن به صیادی، دامداری و بعضا کشاورزی مشغولند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار