چهاردهمین جلسه‌ی مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از سمیرا قیومی، نویسنده و منتقد داستان، به‌عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

نقد و بررسی آثار اعضای نوجوان کانون گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، چهاردهمین جلسه‌ی انجمن نویسندگان کانون گلستان با حضور کارشناسان، مربیان و اعضای نوجوان برگزار شد.

سمیرا قیومی، مهمان ویژه این برنامه در نقد چهار اثر از آثار اعضا نکات ارزشمندی را به حاضرین در جلسه بیان کرد.

مربی ادبی کانون تهران در نقد اثر یکی از اعضا در مورد تفاوت داستان‌های احساسی و متن ادبی گفت: داستان می‌تواند نثر شاعرانه داشته باشد ولی این نثر نباید آنقدر نشان داده شود که توجه خواننده را به خود جلب کند، بلکه خواننده اول باید درگیر ماجرای داستان شود.

وی ادامه داد: در داستان نویسی مدرن ساده نویسی بسیار مهم است؛ برخلاف داستان‌های قدیمی که نثر فخیمی داشتند، در داستان نویسی مدرن تمامی تکلم‌های زبانی به کنار رفته و ساده نویسی باب شده است.

قیومی در خصوص نثر شاعرانه در داستان نویسی گفت: نثر شاعرانه می‌تواند به سادگی بیان شود اما همیشه نگاهی به باورپذیری نیز باید داشته باشیم.

این نویسنده کودک و نوجوان همچنین کتاب‌هایی را متناسب و هم‌سو با فکر و اندیشه اعضا، برای آنها معرفی کرد.

چهاردهمین جلسه‌ی مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از سمیرا قیومی ، نویسنده و منتقد داستان، به‌عنوان مهمان ویژه ۱۷مرداد۱۴۰۰ برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار