نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: هدف از عزاداری برای سیدالشهداء زنده نگه داشتن روح نهضت کربلا در جامعه است.

محرم دانشگاه انسان سازی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، آیت الله نورمفیدی نماینده، ولی فقیه گلستان و امام جمعه گرگان گفت: در ایام محرم و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مومنین و عزاداران حسینی باید با رعایت شیوه نامه‌های اعلام شده از سوی مسئولان ستاد مبارزه با کرونا نسبت به برپایی عزای حسینی اقدام کنند.

او گفت: عزاداری محرم از زمان ائمه (ع) یک سنت حسنه و عملی مورد سفارش و تاکید بود، چرا که محرم دانشگاه انسان سازی است و هدف از عزاداری برای سیدالشهداء زنده نگه داشتن روح نهضت کربلا در جامعه است.

امام جمعه گرگان گفت: زیارت امام حسین (ع) همواره در جامعه شور، بصیرت و بینایی ایجاد می‌کند و مردم را به حرکت وا می‌دارد بنابراین  از زمان سلاطین بنی امیه و بنی عباس، چون اساس این اجتماعات و زیارت قبر اباعبدالله (ع) درس ظلم ستیزی و مقابله با ظالم را به انسان‌ها می‌آموزاند، سلاطین جور با تخریب قبر ایشان، مانع زیارت و عزاداری مردم می‌شدند.

نماینده مقام معظم رهبری در گلستان با بیان اینکه زیارت قبر سیدالشهداء (ع) باعث زنده نگه داشتن روح نهضت کربلاست، افزود: ائمه (ع) ما برای مقابله با سیاست‌های سلاطین، با وجود فشار‌های سیاسی، مردم را به زیارت قبر امام حسین (ع) تشویق می‌کردند.

او ادامه داد: تا از این طریق آنان را متوجه حاکمان جور کنند و روحیه مبارزه با حاکمیت ظالم را در جامعه زنده نگهدارند.

آیت الله نورمفیدی افزود: امروز در زمان حاکمیت، ولی فقیه و جمهوری اسلامی، وظیفه ما تبعیت از، ولی فقیه است و همانگونه که ایشان فرمودند همه باید برای برپایی عزای حسینی بر اساس سیاست‌های اعلام شده ستاد کرونا عمل کنیم.

او گفت:همه ما نسبت به امام حسین (ع) ارادت داریم و معتقدیم زیارت اباعبدالله الحسین (ع) و اقامه عزای شهدای کربلا، انسان را از تعلقات دنیا آزاد می‌کند و روح و جان آدم را جلا می ‌بخشد.

امام جمعه گرگان گفت:بنابراین عزاداری ماه محرم نباید تعطیل شود بلکه مومنین و ارادتمندان اهل بیت (ع) با رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی، محافل عزاداری را برگزار کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار