معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به افزایش بستری‌ها و مرگ ناشی از بیماری کرونا در استان، گفت: اوضاع اصلاً خوب نیست و عبور از این وضعیت نیازمند همکاری مردم است.

معاون علوم پزشکی گلستان: اوضاع اصلاً خوب نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، ناهید جعفری در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان به ایسنا گفت: در حال حاضر حدود ۲ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که با در نظر گرفتن ۱۰ برابر این تعداد بیمار در خانه‌ها، شرایط خوبی نداریم.

وی با اشاره به اینکه موارد ابتلا خانوادگی است، افزود: مواردی در استان داشتیم که در یک خانواده دو تا سه نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه متأسفانه میزان مرگ‌های ما در طول یک شبانه‌روز به ۴۰ تن رسیده است، تصریح کرد: وضع الان ما به مراتب بدتر از اسفندماه سال ۹۸ است درحالی‌که الان نسبت به آن زمان تجربیات ما نسبت به این بیماری خیلی بیشتر شده است.

جعفری با تأکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: سرعت انتشار ویروس افزایش پیدا کرده و ما باید حواسمان را بیشتر جمع کنیم.

وی در ادامه گفت: از مردم درخواست داریم به شایعات فضای مجازی در خصوص واکسن‌ها توجه نکنند. قطعاً هر واکسنی که سطح ایمنی را نسبت به ویروس بالا ببرد، اثرگذار خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه هنوز به قله پیک پنجم نرسیده‌ایم، گفت: امیدواریم با همکاری مردم هر چه زودتر به شرایط بهتری از نظر شیوع کرونا برسیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار