بستری حدود ۲ هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی، حضور پرستاران سپاه در گنبد، دستگیری شکارچی شوکا در رامیان، مهار آتش‌سوزی جنگل‌های رامیان و کردکوی و تکذیب خبر شناسایی عامل کرونا توسط پزشک گلستانی از جمله رخدادهای هفته گذشته این استان بود.

مهار آتش‌سوزی جنگل‌های گلستان و مروری بر اخبار هفته گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سردار دادگر فرمانده انتظامی گلستان گفت: ماموران کلانتری ۱۳ بخش کمالان علی آباد کتول پس از هماهنگی با مرجع قضایی و در بازرسی از یک سردخانه  ۱۵۶ تُن تخم‌مرغ فاسد و غیربهداشتی به ارزش ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کشف شد.

**

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان گفت که مشکلات اقتصادی ناشی از خسارت سیل سال ۹۸ و نیز شیوع کرونا در ۱۹ ماه گذشته سبب شد تا جمعیت مددجویان تحت پوشش این نهاد از ۴۵ به ۸۵ هزار نفر افزایش یابد.

عیسی بابایی افزود: کمیته امداد گلستان برای خدمات‌رسانی بهتر به مددجویان زیرپوشش، ۲۴۰ مرکز نیکوکاری توسط خیران و معتمدان محلات در مناطق شهری و روستایی استان راه‌اندازی کرده است.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی در این استان همچنان افزایشی و به محدوده ۲ هزار نفر رسید.

عبدالرضا فاضل از بستری هزار و ۹۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان خبر داد و گفت: از مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های گلستان، ۲۲۱ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شود که ۸۶ نفر از آنان با دستگاه ونتیلاتور نفس می‌کشند.

**

شهرکی رییس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری گنبدکاووس گفت: جوان ۲۵ ساله‌ای که حکم اعدام او از سوی دیوان عالی کشور تایید شده و قرار بود همین هفته اجرا شود به حرمت ایام سوگواری ماه محرم از سوی اولیای دم بخشیده شد و از مرگ نجات یافت.

**

نخستین گروه از پرستاران و پزشکان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تعداد ۵۰ نفر برای کمک به کادر درمان و خدمت رسانی به بیماران کرونایی وارد گنبدکاووس شدند

در هفته جاری نیز گروه دوم که ۵۰ نفر خواهند بود به جمع کادر درمان بیمارستان‌های گنبدکاووس اضافه می‌شوند و تا زمان عبور این شهرستان از پیک پنجم شیوع کرونا در منطقه حضور خواهند داشت.

**

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت که امسال ۴۵۰ هزار تن گندم از سوی کشاورزان استان به دولت فروخته شد که تمامی مبلغ آن به ارزش ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به گندمکاران پرداخت گردید.

سیدخالق سجادی اظهار داشت: به جز چند نقطه از مناطق سردسیر که حداکثر محصول آن به ۱۰۰ تن هم نمی رسد، برداشت گندم در دیگر اراضی کشاورزی گلستان به پایان رسیده است.

سازمان جهادکشاورزی گلستان پیش بینی کرده بود در سال زراعی جاری بیش از ۹۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شده و از این مقدار حدود ۷۰۰ هزار تن به صورت تضمینی به دولت فروخته شود.

**

کریمی رییس اداره حفاظت محیط زیست رامیان در شرق گلستان از دستگیری شکارچی غیر مجاز یک راس گوزن مینیاتوری در جنگل‌ روستای شش‌آب این شهرستان خبر داد و گفت که متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

**

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که با تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون در نیمه دوم اردیبهشت امسال، استقبال سرمایه‌گذاری از سوی متقاضیان برای دریافت زمین در شهرک هزار هکتاری صنعتی اترک و برنامه‌ریزی اجرای طرح‌های تولیدی روبه افزایش است

**

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان انتشار اخباری مبنی بر کشف راز مرگ بیماران کرونایی توسط یک پزشک این استان را تکذیب کرد.

علی متکی  در گزارشی به رسانه‌ها اظهارداشت: در این خبر یک پزشک گلستانی ادعا کرده که عامل شیوع کرونا یک باکتری است و علل مرگ و میر بیماران، تشخیص اشتباه عامل بیماری است.

وی  افزود: پزشکی که در این خبر از آن نام برده شده در استان گلستان وجود خارجی ندارد.

**

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان از خرید و نصب برخی تجهیزات و سیستم‌های الکترونیکی برای پایش مرزهای این استان با ترکمنستان خبر داد و گفت که این تجهیزات تا ماه آینده در سطح ۵۰ درصد از ۳۴۸ کیلومتر خط مرزی و تا پایان امسال نیز در کل خط مرزی نصب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

**

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون با شناسایی ۳۱۰ حلقه چاه غیرمجاز و مسدودسازی۷۳ حلقه چاه، از استحصال غیرقانونی بیش از یک میلیون متر مکعب آب از آبخوان‌های استان جلوگیری شد.

جواد تیموری اظهار داشت: جلوگیری از حفر حدود ۹۰ حلقه چاه غیرمجاز، معرفی بیش از ۲۶۰ حلقه چاه غیرمجاز به دادگاه برای رسیدگی قضایی، پُر کردن ۷۳ حلقه چاه غیرمجاز با حکم قضایی و جلوگیری از برداشت یک میلیون و ۱۵۰ هزار مترمکعب آب از سفره های آب زیرزمینی، از جمله اقدامات امسال این شرکت برای جلوگیری از آبخوان‌خواری در استان است.

**

آتش‌سوزی مناطق جنگلی و مرتعی جنوب شهرستان کردکوی در محدوده سه استان گلستان، مازندران و سمنان که ظهر چهارشنبه آغاز شده بود با تلاش چند ساعته صد نیروی محلی و جنگل‌بانان منطقه مهار شد.

در این حریق ۱۰ هکتار از اراضی جنگلی منطقه دچار حریق شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامیان هم گفت که آتش‌سوزی ارتفاعات این شهرستان با تلاش سه ساعته نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست و مردم محلی مهار شد.

بگفته یدالله رجبلو، آتش به حدود چهار هکتار از علفزارهای منطقه صخره‌ای و تعدادی از درختان سرو نقره‌ای دست کاشت کوچک در روستای رضی و کشکک خسارت زد و قبل از گسترش به محدوده جنگلی مهار شد

 

ارسال نظر

آخرین اخبار