در انتخاب ها سعی شده تخصص و برنامه محوری مورد ملاک واقع شود تا جایی که روسا و نواب رییس کمیسیون ها بر اساس برنامه های خود انتخاب شده اند و هیچ قشری سعی نداشته منافع شهری را قربانی سهم خواهی کند چرا که اگر به اذعان برخی دو دستگی اقلیت و اکثریت در شورای شهر تشکیل شده اقلیت نباید به ریاست یا نایب رییسی کمیسیون برسند.

آشنایی با روسای کمیسیون های تخصصی شورای شهر گرگان/ عضوی که رای نیاورد اما رییس کمیسیون شد!

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، در سومین جلسه فوق العاده شورای شهر گرگان انتخابات کمیسیون های شورا با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد که ترکیبی کاملا جدید و متفاوت را نسبت به دوره پنجم ایجاد کرده است.

بر اساس نتایج به دست آمده در این انتخابات زهرا نورا به عنوان رییس کمیسیون نظارت و بازرسی و پاسخگویی به شکایات انتخاب و حجت مقسم نیز به عنوان نایب رییس این کمیسیون انتخاب شد، گفتنی است این کمیسیون یکی از گلوگاه های اصلی مبارزه با فساد است که باید دید با توجه به شعارهای داده شده در این زمینه اعضای این کمیسیون چه عملکردی را از خود بجای خواهند گذاشت.

رییس کمیسیون دیگری که با حداکثر آرا انتخاب شد خدمات شهری فضای سبز و زیست شهری بود که ریاست آن بر عهده مقسم و نایب رییسی بر عهده سیدمیثم حسینی گذاشته شد، با توجه به اینکه بیش تر کارکنان شرکتی شهرداری و شورا با امورات مستقیم شهری در ارتباط هستند و جمعیت کارکنان دارای رابطه با این بخش شهرداری به حدود هزار نفر می رسد باید دید مقسم و اعضای این کمیسیون می توانند تحولی چشم گیر در حوزه سدمعبر، منظر شهری و توسعه فضای سبز برای گرگان را رقم بزند یا خیر؟

بر اساس آرای اعضای شورای شهر گرگان سیدمیثم حسینی و علی اکبر بصیرنیا به عنوان رییس و نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان انتخاب شدند که با توجه به اینکه حسینی از خانواده شهدا و بصیرنیا فردی دارای سابقه در حوزه فرهنگ و ارشاد است انتظار می رود برنامه های فرهنگی ملموس تری در حوزه شهری به چشم بیاید.

در دیگر کمیسیون نیز علی اکبر بصیرنیا و عیسی مهری مهری به ترتیب به عنوان رییس و نایب رییس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی را بر عهده گرفتند که با توجه به تخصص و برنامه های هر دو می توان انتظار را داشت که با برنامه ریزی ها و هدایت دقیق مدیریت شهری توسط این کمیسیون بالاخره گرگان به مقصد گردشگری تبدیل شود.

اما جالب ترین انتخابات در خصوص کمیسیون اداری مالی برگزار شد که در آن با وجود شش رای علی اکبر بصیرنیا حمیدرضا آقامولایی پس از استعفا بصیرنیا توانست ریاست این کمیسیون را برعهده بگیرد و نایب رییس این کمیسیون نیز بصیرنیا شد.

عیسی مهری نیز به عنوان رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با حداکثر آرا انتخاب شد  نایب رییسی نیز بر عهده مهران کاظم نژآد قرار گرف، گفتنی است کمیته اجتماعی شورای شهر گرگان به حمیدرضا آقامولایی و ریاست کمیته ورزش نیز به سیدمیثم حسینی رسید.

گفتنی است در زمان برگزاری انتخابات هیئت رییسه و حتی کمیسیون های تخصصی شورای شهر برخی از تفرقه افکنان سعی در دوقطبی سازی و ایجاد نگرش های سیاسی میان افراد شورا و گروهی را متهم به سیاسی کاری و سهم خواهی کردند.

فهرست روسای کمیسیون ها و کمیته های شورای شهر گرگان نشان دهنده این است در انتخاب ها سعی شده تخصص و برنامه محوری مورد ملاک واقع شود تا جایی که روسا و نواب رییس کمیسیون ها بر اساس برنامه های خود انتخاب شده اند و هیچ قشری سعی نداشته منافع شهری را قربانی سهم خواهی کند چرا که اگر به اذعان برخی دو دستگی اقلیت و اکثریت در شورای شهر تشکیل شده اقلیت نباید به ریاست یا نایب رییسی کمیسیون برسند که نتایج انتخابات کمیسیون ها نشان دهنده این است همه اعضا به دنبال وفاق و اتحادی حداکثری هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار