رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: همان طور که انتظار داشتیم در حال حاضر به قله پیک پنجم کرونا رسیدیم و در بسیاری از شهرستان ها بستری جدید و ترخیص یکی شده است.

رئیس علوم پزشکی گلستان: به قله پیک کرونا رسیدیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر عبدالرضا فاضل ظهر امروز شنبه ۲۳ مردادماه در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: به جز شهرستان های کردکوی، بندرگز و بندرترکمن که در حال حاضر روند افزایشی بستری ها را دارند، در سایر شهرستان ها میزان بستری جدید و ترخیص ها یکی شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۹۷۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۲۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۹۸ نفر وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان تصریح کرد: ۱۰۰۰ بیمار به صورت سرپایی داروی رمدسیویر دریافت می‌کنند و علاوه بر اینها روز گذشته ۱۶۷۹ نفر برای دریافت دارو کرونا به پزشک مراجعه کردند.

فاضل افزود: متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۲۸ هم استانی بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون در استان، گفت: تاکنون ۳۳۶ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. ۴۹ هزار و ۹۰۰ نفر هر دو دوز واکسن را دریافت کردند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان بیان کرد: تاکنون ۲۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسن دریافت کرده اند.

فاضل خاطرنشان کرد: شهرستان های گرگان، بندرگز و کردکوی، بیشترین پوشش واکسیناسیون و شهرستان های گمیشان، آق قلا و مراوه تپه کم‌ترین پوشش واکسیناسیون را دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار