رییس شورای اسلامی شهر گرگان گفت که استانداری گلستان با ارسال یک بخشنامه به پارلمان شهری، خواستار انتخاب شهردار گرگان در مدت زمان یک ماه شد.

شورای شهر برای انتخاب شهردار گرگان یک ماه فرصت دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا صفرعلی پایین محلی در پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان اظهارداشت : هر چند بر اساس قوانین، شوراها برای انتخاب شهردار سه ماه فرصت دارند اما شرایط خاص کشور و جابجایی دولت و تغییر احتمالی وزیر کشور و مجموعه های زیر دستی به نحوی است که باید پروسه انتخاب شهردار فشرده  انجام شده و هر چه سریعتر مورد تایید وزیر کشور قرار بگیرد

 وی با اشاره به تعداد زیاد پروژه های عمرانی در حال ساخت در گرگان  افزود : طولانی شدن روند انتخاب شهردار موجب بروز خسارت و زیان به این شهر می شود .

 پایین محلی با اشاره به روند ابلاغ حکم شهردار پس از  انتخاب توسط اعضای شورا شهر گرگان گفت : به عنوان مثال در سال ۹۲ پس از معرفی شهردار تا زمان دریافت حکم، حدود ۶ ماه فاصله زمانی افتاد که تکرار این موضوع برای مرکز استان به مصلحت نیست .

مهران  کاظم نژاد یکی از اعضای شورای شهر هم در این خصوص گفت : که برای انتخاب شهردار نباید به گزینش از چند نفر محدود بسنده کنیم بلکه باید با اعلام فراخوان، از همه کسانی که توانمندو دلسوز گرگان هستند دعوت کنیم تا بهترین انتخاب انجام شود.

وی گفت : افرادی که برای ارایه برنامه انتخاب می شوند باید در صحن شورا و بصورت مجازی برای همه شهروندان گرگان به طرح برنامه بپردازند تا در آینده به وعده های خود عمل کنند.

زهرا نورا یکی دیگر از اعضای شورای شهر هم ضمن گلایه از روند انتخاب شهردار گفت : در کلان شهرها منتخبان شورا پس از اعلان نتایج انتخابات به فکر انتخاب شهردار بودند  اما در گرگان این رویه را اجرا نکردیم.

 شورای شهر گرگان ۹ عضو دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار