مقدس زاده از برگزاری طرح عزاداری «خانه به خانه» توسط کانون فرهنگی هنری کریمان گرگان همزمان با محرم خبر داد.

برگزاری طرح عزاداری «خانه به خانه» توسط کانون کریمان گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدزمان مقدس زاده به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: شاید در این سال های اخیر شیوع ویروس کرونا باعث شده است که مسئله تجمعات مسجدی و خصوصا عزاداری هایی که در مسجد صورت می گرفته است از آن حالت های پرشور و تجمعات وسیع خارج شده است؛ اما روح معنویت و شور همدلی به هیچ وجه کاسته نشده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری کریمان گرگان افزود: هنوز اهالی مساجد و کانون ها دائما درصدند که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از حجم برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی کاسته نشود و جوانان مسجدی انگیزه های بلند معنوی خود را حفظ کنند.

 

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری کریمان گرگان یکی از آن کانون های فعال است که جوانان پرشوری را در خود جای داده است.

 

مقدس زاده گفت: یکی از برنامه هایی که این کانون در محرم امسال در پیش گرفته است عزاداری خانه به خانه است که تعداد محدودی از عزاداران با رعایت مسائل بهداشتی در جلوی درب منازل حضور پیدا می کنند و عزاداری مختصری را انجام می دهند.

 

وی اظهارداشت: این شیوه عزاداری هم بخاطر عدم تجمع در مساجد و هم جهت بیرون نیامدن مردم از منازل و هم بخاطر انجام برگزاری عزاداری محرم است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری کریمان گرگان افزود: یکی دیگر از برنامه های این کانون در ایام محرم توزیع سبد کالا و بسته های معیشتی است که این کانون همواره در دوران شیوع کرونا داشته و در این ایام نیز ادامه دارد.

 

کانون فرهنگی هنری کریمان یکی از کانون های فعال شهرستان گرگان است که در محله قدیمی میرکریم فعالیت می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار