بار بستری بیماران کرونایی در استان گلستان از ۴۰ کشور دنیا بیشتر است و این مهم وضعیت فاجعه بار این استان را نشان می دهد.

آمار بیماران بستری کرونایی گلستان بیشتر از ۴۰ کشور دنیا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان، شیوع ویروس کرونا در استان گلستان در موج پنجم به قله خود رسیده است.

 

برخلاف تصور مسئولان هنوز روند شیوع ویروس کرونا در گلستان رو به کاهش نرفته و این مهم بیانگر آن است که ممکن است هر لحظه استان گلستان وارد فاز جدیدی از بحران شود.

 

بیش از چهار هزار و ۸۰۰ بیمار کرونایی در استان گلستان به صورت سرپایی و بستری خدمات درمانی دریافت کردند و برای اینکه درک کنیم که گلستان در چه شرایطی قرار دارد باید اشاره کنیم بار بستری بیماران کرونایی در استان گلستان از ۴۰ کشور دنیا بیشتر است و این مهم وضعیت فاجعه بار این استان را نشان می دهد.

 

*کادر پزشکی تحت فشار درمان بیماران کرونایی

«هادی حق شناس»، استاندار گلستان در این باره می گوید: متاسفانه همچنان در شرایط بسیار بدی از منظر تعداد کسانی که به کرونا مبتلا می شوند قرار داریم.

 

استاندار گلستان متذکر شد: حدود دو هزار بیمار کرونایی در استان بستری هستند و این در حالی است که دو هزار و 500 تخت بیمارستانی داریم و این مهم نشان می دهد که کادر درمان ما تحت فشار درمان بیماران کرونایی قرار دارد.

 

حق شناس بابیان اینکه بالغ بر یک هزار و 500 بیمار کرونایی نیز به صورت سرپایی از خدمات درمانی استفاده می کنند، ابراز داشت: در کمتر از 24 ساعت در روزهای گذشته یک هزار و 700 نفر به خاطر کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند و ویزیت شدند و این مهم نشانه وخامت اوضاع است.

 

وی افزود: شرایط استان مثل همه شرایط کشور عادی نیست و تقاضای ما از مردم استان این است که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و مسئله را جدی بگیرند.

 

این مقام مسئول ابراز داشت: با توجه به تعطیلات پیشرو ممکن است برخی از نقاط دیگر کشور قصد سفر به استان گلستان را داشته باشند و ستاد ملی کرونای کشور مصوب کرده که تردد به استان ها ممنوع شود.

 

حق شناس یادآور شد: برای ورود به استان گلستان مجوزی صادر نمی شود و از سپاه و نیروی انتظامی درخواست کردیم که به اعمال محدودیت های تردد اهتمام داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: در دو روز گذشته تعدادی از کادر درمانی نیروی زمینی سپاه وارد استان گلستان شدند و این کادر درمانی تعداد قابل توجهی تخت بیمارستانی و تجهیزات وارد استان گلستان کردند تا مشکلات بستری در بخشی از مراکز درمانی استان کمتر شود.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه تعزیرات با اصناف متخلف برخورد خواهند کرد، افزود: برخی از خدمات به صورت تجمیعی از روز دوشنبه تا یکشنبه هفته آینده ممنوع خواهد بود.

 

حق شناس بابیان اینکه در شهر گرگان که 400 هیئت مذهبی داریم که در ایام محرم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، گفت: ولی چند  هیئت که تخلف دارند و  تاکید ما این است که همه پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

 

وی افزود: اگر چند هیئت مذهبی که پروتکل های بهداشتی را نادیده گرفتند به تذکرات تبلیغات اسلامی اهتمام نداشته باشند مجبور هستیم که این هیئت ها را تعطیل کنیم و اگر فیلمی از این هیئت ها منتشر شود موجب وهم و ترس مردم می شود.

 

*۱۳ شهرستان گلستان در وضعیت فوق قرمز 

«عبدالرضا فاضل»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز می گوید: در هفته چهارم از پیک پنجم کرونا شرایط خطرناکی را در پیش رو داریم  و در حال حاضر به جز گمیشان که در شرایط قرمز به سر می برد سایر شهرستان ها در شرایط فوق قرمز و سیاه قرار دارند.

 

این مقام مسئول ابراز داشت: در هفته گذشته شاخص بستری به ازای هر 100 هزار نفر 13 بیمار بود که این عدد در هفته جاری به 10.5 رسیده است ولی هنوز در شرایط سیاه قرار داریم.

 

فاضل یادآور شد: تا زمانی که بار بستری کرونا در استان گلستان به ازای هر 100 هزار نفر به عدد دو یا سه نرسد این آرامش در استان حاکم نمی شود و بهترین مسیر برای این اتفاق همراهی مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

 

وی افزود: در روز جمعه هفته گذشته بیش از چهار هزار و 500 بیمار کرونایی در استان گلستان داشتیم و آرزو داریم که هر چه زودتر حال این بیماران بهبود پیدا کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: مرگ و میر مردم روی کادر درمان تاثیر می گذارد و امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم کادر درمان به آرامش برسد و بار بستری بیماران کرونایی کاهش یابد.

 

فاضل بابیان اینکه نسبت به هفته گذشته بار ترخیص بیماران کرونایی با بستری به یک عدد ثابت رسیده است، افزود: از ظرفیت بیمارستان های ارتش و سپاه نیز استفاده کردیم تا بیماران بر روی زمین باقی نماند.

 

وی ابراز داشت: براساس پروتکل های کشور سن بیش از 50 سال را نسبت به کرونا واکسینه می کنیم و در روزهای گذشته دستورالعملی صادر شد که براساس آن می توانیم سنین پایین تر را نیز واکسینه کنیم و تلاش کردیم در شهرهایی که استقبال برای تزریق واکسن کم است اینگونه عمل کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: بیش از 27 درصد مردم استان گلستان نسبت به کرونا واکسینه شدند و بندرگز، گرگان و کردکوی تعداد بیشتری از نظر گروه سنی در حال حاضر  نسبت به کرونا واکسینه شدند.

 

گفتنی است دولت با تعطیلی 6 روزه درصدد است که موج جدید کرونا را در کشور مهار کند و این اقدام به تنهایی و بدون همراهی مردم امکان پذیر نیست.

 

در این ایام که ماه محرم را پشت سر می گذاریم مردم باید بیش از گذشته نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

 

تقریبا بیماری یک فرد به کرونا باعث ابتلا دیگر افراد خانواده نیز می شود و در استان گلستان متاسفانه خانواده هایی وجود دارند که دو تا سه عضو آنها به دلیل کرونا جان باختند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار