جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان به ریاست استاندار گلستان برگزار شد که هادی حق‌شناس در این جلسه ضمن تقدیر از هیئت‌های عزاداری گلستان از رعایت ۱۰۰ موارد بهداشتی توسط هیات‌های عزاداری گلستان خبر داد.

رعایت ۱۰۰ درصدی موارد بهداشتی توسط هیات‌های عزاداری گلستان/ کاهش بستری‌های کرونا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس در گرگان، در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در  صبح امروز حق‌شناس استاندار گلستان ضمن تقدیر از هیئت‌های عزاداری گلستان اظهار کرد: تمامی هیات‌های عزاداری به جز دو هیئت محدود تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت استان گلستان در وضعیت زرد قرار گرفته و برخی از شهرستان‌های استان در وضعیت سفید و یا نزدیک به سفید قرار گرفته است که جای تقدیر از همه مردم و مدیران دارد.

* بندرترکمن، علی‌آبادکتول، کلاله، گالیکش، گرگان، گنبدکاووس و مینودشت در وضعیت زرد قرار دارد/ بندرگز، رامیان و کردکوی همچنان وضعیت قرمز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: تصمیم‌ها در شرایط فعلی باید به صورتی باشد که منعطف باشد و این را در نظر بگیریم آمارها شکننده است و هر لحظه ممکن است وضعیت استان تغییر کند.
ناهید جعفری اضافه کرد: بندرترکمن، علی‌آبادکتول، کلاله، گالیکش، گرگان، گنبدکاووس و مینودشت در وضعیت زرد قرار دارد و شهرهای بندرگز، رامیان و کردکوی در وضعیت قرمز هستند و مراوه‌تپه و گمیشان در وضعیت سفید قرار دارند.
وی‌گفت: آق‌قلا نیز در وضعیت زرد قرار دارد اما آمارش شکننده است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد چه شرایطی رقم خواهد خورد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در حال حاضر وضعیت بستری بیماران در بیمارستان‌های کلاله شکننده است اما جای نگرانی ندارد و بیمارستان‌ مینودشت، بیمارستان‌های گنبدکاووس، علی‌آبادکتول در شرایط ثبات و خوبی قرار دارد.

* در گنبدکاووس کل بیماران بستری در بیمارستان‌ها ۷۰ بیمار و در کل گرگان ۱۳۲ بیمار بستری هستند/ بیشترین فوتی گلستان افراد بالای ۴۰ سال است
عبدالرضا فاضل گفت: در بندرگز و کردکوی شرایط بستری‌ها نزولی است و در گنبدکاووس کل بیماران بستری در بیمارستان‌ها ۷۰ بیمار و در کل گرگان ۱۳۲ بیمار بستری هستند.
وی گفت: متاسفانه بیشترین بستری افراد بالای ۶۰ سال و بیشترین فوتی افراد بالای ۴۰ سال در استان گلستان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه مرگ کودک در گلستان هم داشته‌ایم و در حال حاضر ۳۴ بیمار به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار