مسوول گروه جهادی شهدای پنج آذر گلستان گفت: مبلغین و گروه‌های جهادی در ایام محرم اقدام به برگزاری روضه‌های خانگی و مراسم عزاداری در میادین میوه و تره‌بار و بازار می‌کنند.

از برگزاری روضه‌های خانگی تا عزاداری در زندان‌ها و میادین میوه و تره‌بار توسط مبلغان گرگانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام شریعتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: به مناسبت ایام محرم و سوگواری سالار شهیدان و با توجه به وضعیت قرمز استان گلستان مبلغان و گروه‌های جهادی برای فعالیت در این ایام در گلستان به ویژه گرگان مستقر شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ مبلغ جدا از مبلغان بومی استان در گرگان مستقر بوده و در شب‌های محرم در هیئت‌های عزاداری مشغول فعالیت هستند.

مسوول خاطرنشان کرد: این مبلغان در طول روز فعالیت‌های دیگری در راستای سوگواری و عزاداری امام حسین (ع) و ترویج پیام قیام عاشورا در بین اقشار مختلف انجام می‌دهند.

 

وی ادامه داد: یکی از فعالیت این افراد حضور در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس بوده که ضمن ارتباط چهره به چهره با زندانیان، انجام فعالیت‌هایی مانند ورزش، ترویج مطالعه و کتابخوانی و انجام فعالیت‌های مددکاری، پای صحبت زندانیان و مشکلات آنها نشسته تا بتوانند با برگزاری مراسم «گلریزان» و یا بازگو کردن این مشکلات به مسوولان مرتبط بخشی از این مسائل را رفع کنند.

شریعتی با اشاره به فعالیت مبلغان به صورت برگزاری کاروان صوتی گفت: با توجه به شیوع کرونا در استان گلستان، مردم نسبت به سال‌های گذشته کمتر در مراسمات عزاداری حضور پیدا می‌کنند و به همین سبب مبلغان در مکان‌هایی مانند میادین میوه و تره‌بار، تعمیرگاه‌ها، مغازه‌ها، شهرک‌ها، پارک‌ها و بازار حضور یافته و چند دقیقه کوتاه مراسم عزاداری و سینه‌زنی را برگزار کرده و در پایان پرچم سیاه به این افراد برای نصب بر سر درب‌های منازل و یا مغازه‌ها اهدا می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا این مراسمات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و زمان کوتاه برگزار می‌شود تا از انتقال و شیوع این بیماری به شدت جلوگیری شود.

مسوول گروه جهادی پنج آذر گلستان ابراز کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های گروه جهادی و مبلغان در این ایام برگزاری روضه‌های خانگی بوده و علاقمندان به برگزاری این روضه‌ها می‌توانند عدد یک را به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۹۷۱۸۱ ارسال کرده تا گروه جهادی با آنها تماس گرفته و زمان و مکان برگزاری روضه را مشخص کنند.

وی گفت: بعد از مشخص شدن زمان و مکان مبلغان به این مکان‌ها رفته و در مدت زمان ۱۰ دقیقه تا ۲۰ دقیقه مراسم روضه با حضور افراد همان خانواده برگزار می‌کنند.

شریعتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از برگزاری مراسمات عزاداری گروه جهادی و مبلغان به ویژه در زمینه روضه خانگی صورت گرفته اما متاسفانه اطلاع‌رسانی خوبی در زمینه به مردم نشده است.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار