رییس هیات پرورش اندام و بدنسازی گلستان از اعزام یک ورزشکار و مربی استان به مسابقات قهرمانی مچ‌اندازی آسیا در قزاقستان خبر داد و گفت :‌ شانس مدال‌آوری مچ انداز گلستانی در این رقابتهای آسیایی زیاد است.

مچ‌اندازان گلستانی در آلماتی قزاقستان به میدان می‌روند

به گزارش گلستان ۲۴؛ فردین گرگانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مربیگری ١٣ ورزشکار اعزامی کاروان جمهوری اسلامی ایران در این رقابت های آسیایی برعهده عزت رجبلو است و احمد طاطاری از گلستان در وزن  ۸۵ کیلوگرم  شانس زیادی برای کسب مدال دارد.

اساس احمد خراسانی و بابک فرج اللهی( آذربایجان شرقی)، سعید رحمانی، ابوالفضل عبدالمالکی( کردستان)، احسان طاطاری( گلستان) و وحید جعفری( لرستان) در بخش آقایان و آرزو حسینی(خراسان جنوبی)، ماهرخ سادات احمدپناه(تهران)، رویا مهبودی(فارس)، مریم مهران فر( خراسان رضوی)، سونیا امیرشقاقی(تهران) و بهار بدیعی( سیستان و بلوچستان) در بخش بانوان نفراتی خواهند بود که به این اردو دعوت شدند.

گرگانی یادآور شد: ابراهیم ایری قهرمانان مچ اندازی استان گلستان از اعضای کاروان اعزامی به این رقابتها بود که به سبب مشکلات شخصی از حضور در این مسابقات انصراف داد.

به گفته وی رقابتهای قهرمانی آسیا به میزبانی آلماتی قزاقستان  از امروز  ۲۹ مرداد آغاز و تا  پنجم شهریور ادامه دارد.

مچ اندازی ورزشی با ۲ شرکت‌کننده و ۲ داور برگزار می‌ گردد، هر شرکت‌کننده دست خود را بر روی سطحی بنام (پد زیر آرنجی) قرار داده و آن را از آرنج خم کرده به صورتی که فقط آرنج بر روی سطح باشد و سپس کف دست را به دست حریف قلاب می‌کند. هدف، خواباندن دست حریف بر روی سطح است به ترتیبی که دست برنده بر روی دست بازنده سوار باشد.

در مچ اندازی از تکنیک هایی چون هوک ، تاپ رول و پرس استفاده می شود.

 ورزشکاران رشته مچ اندازی زیر نظر کمیته ای در فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی فعالیت می کنند. 

آق قلا در شمال استان گلستان از کانون های ورزشی مچ اندازی محسوب می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار