در جلسه جمع بندی سفر یکروزه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به استان گلستان بر تجهیز بیمارستان‌ها برای مقابله با کرونا به عنوان اولویت نخست تأکید و قول‌هایی هم برای بهبود شاخص‌های حوزه بهداشت و سلامت استان داده شد.

مصوباتی برای بهبود شاخص‌های بخش سلامت استان گلستان/تجهیز بیمارستان‌ها برای مقابله با کرونا در اولویت است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، جلسه جمع بندی سفر یکروزه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به اتفاق معاون وزیر بهداشت و نمایندگان مردم استان با حضور حق شناس، استاندار گلستان برگزار و در این جلسه بر تجهیز بیمارستان های استان در مقابله با ویروس کرونا تاکید شد.

استاندار گلستان در این جلسه اظهار داشت: این بازدید از حداقل یک بیمارستان در هر شهرستان انجام و مقرر شد ظرف مدت حداکثر یک ماه وزارت بهداشت نسبت به تامین تجهیزات عنوان شده اقدام کند.

وی افزود: اقدامات ساختی و زیر ساختی پس از اخذ مجوز کمیسیون‌های ماده 20 و 23 با همکاری سازمان برنامه و بودجه عملیاتی شود.

همچنین در این جلسه مصوب شد ظرف مدت حداکثر یک ماه سی تی اسکن آق قلا نصب شود و پس از اخذ مجوز کمیسیون‌های 20 و 23 مساحت اورژانس بیمارستان آق قلا افزایش یابد و 8 دستگاه ونتیلاتور در این بیمارستان اضافه شود.

قرار شد پس از تکمیل ساختمان ایزوله تنفسی بیمارستان بندر ترکمن وزارت بهداشت ظرف مدت یک ماه پس از تکمیل آن را تجهیز کند و همچنین اجرای طرح توسعه این بیمارستان پس از اخذ مجوز ماده 20 و افزایش 8 دستگاه ونتیلاتور در این بیمارستان نیز در دستور کار قرار گرفت.

افزایش مساحت اورژانس بیمارستان آزادشهر پس از اخذ مجوزهای لازم و تجهیز آن, همچنین ساخت و تجهیز icu, خرید تانک اکسیژن, خرید یک دستگاه خودرو کمک دار و یک دستگاه آمبولانس, تامین دستگاه پمپ سرم  و افزایش تعداد تخت در این بیمارستان از 64 به 130 تخت از دیگر مصوبات سفر معاون وزیر بهداشت و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به استان گلستان بود.

علاوه بر این نوسازی 40 تخت بیمارستان کلاله توسط وزارت بهداشت، خرید و نصب یک دستگاه اکسیژن ساز, تجهیز بخش nicu, خرید 8 دستگاه ونتیلاتور و همچنین ایجاد بخش دیالیز در بیمارستان مینودشت، افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در خان ببین و همچنین خرید 4 دستگاه ونتیلاتور، تسریع در ساخت بیمارستان 32 تخت خوابی در سیمین شهر و فاضل آباد، تسریع در تکمیل و راه اندازی فاز اول بیمارستان رامیان، تسریع در تکمیل بیمارستان قائم و اورژانس بیمارستان بقیه الله علی آباد کتول، تسریع در پرداخت هزینه رادیوگرافی بیمارستان 5 آذر و تسریع در پرداخت اعتبار بیمارستان جایگزین بیمارستان طالقانی و تسریع در اخذ پیمانکار بیمارستان گمیشان از دیگر مصوبات این سفر یکروزه به استان گلستان بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار