یک کودک و نوجوان گرگانی در آب بندان های گرگان غرق شدند.

غرق شدن یک کودک و نوجوان در آب بندان های گرگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24، روز جمعه دو حادثه غرق شدگی در آبندان های روستاهای گرگان اتفاق افتاد که طی آن یک نوجوان ١٨ ساله و یک کودک پنج ساله جان خود را از دست دادند.

فرماندار گرگان در این خصوص گفت: بعدازظهر جمعه یک نوجوان ۱۸ ساله در آب بندان روستای جعفرآباد غرق شد که بعد از تلاش غواصان جسد بی جان این فرد از آب کشیده شد.

محمد حمیدی ادامه داد: همچنین به فاصله یک ساعت بعد از حادثه جعفرآباد، سه کودک در آب بندان روستای توشن در حال غرق شدن بودن که با تلاش نیروهای دو نفر از آنها نجات پیدا کرده و به وسیله آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

وی بیان کرد: عملیات جست‌جوی کودک پنج ساله غرق شده در آبندان توشن توسط هلال احمر و غواصان آتش‌نشانی انجام شد که سرانجام جسد این کودک پیدا شد.

فرماندار گرگان تاکید کرد: با توجه به شروع فصل گرما و مراجعه شهروندان به آب بندان ها برای گذراندن اوقات فراغت، از شهروندان خواهشمندیم برای حفاظت از جان خود از شناکردن در تمامی تأسیسات آبی و غیره اکیداً خودداری کنند.

شنا در محدوده سدها، آب بندان ها و کانال ها ممنوع است

دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای استان گلستان هم با صدور اطلاعیه ای نسبت به شنا در تاسیسات و ابنیه آبی استان هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع هم استانی ها می رساند همه ساله با آغاز فصل گرما به ویژه در روزهای پایانی هفته و روزهای تعطیل، برخی از شهروندان و روستائیان بدون توجه به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه های مکرر، در دریاچه ها و مخازن سدها، آب بندان ها و کانال های آبیاری و زهکشی شنا می کنند که این سهل انگاری و بی توجهی، ضایعات جانی به همراه می آورد.

در ادامه این اطلاعیه خاطرنشان شده است که مکان های یاد شده محل مناسبی برای شنا نیستند و شنا در آنها مطلقاً ممنوع است.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده است: هم استانی های عزیز به ویژه افراد ساکن و حاضر در حاشیه تاسیسات آبی برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان به تابلوهای هشدار دهنده ممنوعیت شنا توجه جدی داشته باشند و در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای مسئولیت آن متوجه خود اشخاص می‌باشد و این شرکت در این خصوص مسئولیتی ندارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار