حجت الاسلام شیخی گفت: دشمن به دنبال دوری نوجوانان و جوانان از مسجد است لذا برای تحقق این کار از ابزارهای مختلف تبلیغاتی و رسانه ای استفاده می کند.

​دشمن به دنبال دوری جوانان از مسجد است/ راه های جذب نوجوانان و جوانان به مسجد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام محمد شیخی با گرامیداشت روز جهانی مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مساجد به عنوان خانه های خدا در روی زمین از تقدس بسیار بالایی برخوردارند و در سعادت انسان ها اثرگذاری مهمی دارند.

 

امام جمعه کردکوی ادامه داد: آنچه در روایات، احادیث و آیات قرآن آمده است نشان می دهد هر چه مردم با مساجد مأنوس تر باشند به سعادت و تکامل نزدیک تر هستند.

 

وی با بیان اینکه اهل مسجد بودن یکی از ویژگی های انسان مومن است، افزود: امروزه یکی از راه های مهم برای بی اثر کردن هجمه های دشمنان در جنگ فرهنگی آشنا کردن نوجوانان و جوانان با مسجد است.

 

حجت الاسلام شیخی تأکید کرد: هر کسی به هر نحوی که می تواند باید زمینه را برای استقبال نوجوانان و جوانان به مساجد فراهم کند، دشمن درصدد است نوجوانان و جوانان ما از مسجد دور شوند لذا برای تحقق این کار از ابزارهای مختلف تبلیغاتی و رسانه ای استفاده می کند.

 

امام جمعه کردکوی یادآور شد: باید با عملکرد صحیح و استفاده از ابزارهای صحیح و به روز زمینه جذب جوانان به مسجد فراهم شود و سعی کنیم تا حد امکان امورات مسجد را به نسل جوان بسپاریم.

 

وی تصریح کرد: دست اندرکاران مساجد اعم از هیئت امناء و امام جماعت باید تلاش کنند جوانان را در اداره امور مسجد دخیل کنند.

 

حجت الاسلام شیخی، مسجد را موهبت و عنایت بزرگ الهی برشمرد و گفت: امیدوارم بستری فراهم شود تا از مساجد در راستای سعادت و تکامل انسان به ویژه نوجوانان و جوانان بهره ببریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار