رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از جریمه ۷۱ میلیارد تومانی ۹ واحد متخلف تولید آرد در استان خبر داد.

جریمه ۷۱ میلیارد تومانی واحد‌های متخلفت تولید آرد در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علی اصغر اصغری رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در پی بازدید‌های نظارتی طی یک ماه از کارخانجات آرد استان  پرونده تخلف ۹ واحد تولیدی آرد به ارزش ۷۱ میلیارد تومان به علت اعلام نکردن موجودی گندم وسبوس‌های تولیدی خود در سامانه جامع انبار‌ها  برای صدور رای نهایی به شعب تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

او گفت: برابر ماده ۱۶ قانون تعزیرات حکومتی و همچنین قوانین مرتبط در حوزه سامانه جامع انباره امراکز نگهداری همه واحد‌های نگهداری کننده انواع سبوس وگندم موظف هستند که میزان موجودی سبوس وگندم خود را وهمچنین گردش آن را به صورت ماهیانه در سامانه جامع انبار‌ها ومراکز نگهداری ثبت کنند.

اجرا نکردن این موضوع از مصادیق تخلف است که سازمان صمت به عنوان ضابط در اجرای قانون تعزیرات حکومتی ناظر بر اجرای این مصوبات و قوانین بوده است.

اصغری از مدیران واحد‌های تهیه و توزیع آرد استان خواست:  با رعایت  بهداشت  و سلامت در تولید آرد مناسب و با کیفیت کوشا باشند  و شرکت‌های تهیه و توزیع کننده گندم را موظف به رعایت چهارچوب موازین قانونی دانست.

این مقام مسئول با اشاره به حضور احتمالی برخی از سودجویان و دلالان خرید و فروش گندم در سطح بازار از برخورد قاطعانه با خاطیان این عرصه خبر داد و گفت: و خروج هر گونه گندم امانی دولتی بدون داشتن حواله از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی ممنوع است.

او افزود :در صورت فروش غیر قانونی گندم و مشاهده تخلف عرضه خارج از شبکه برابر قانون با واحد‌های خاطی برخورد خواهد شد.
اصغری استفاده از گندم و آرد با قیمت و کیفیت مناسب، توجه بیشتر به موضوع آموزش تولید کنندگان و همکاری مردمی در امر تخلف یابی از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۲۴ را از راهکار‌های اصلی کاهش تخلفات عنوان کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار