معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان با اشاره به شناسایی ۳۲۶ واحد صنفی و خدماتی متخلف در استان گفت: در این پرونده‌ها متخلفان بیش از پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جریمه شدند که برای صدور رای نهایی به تعزیرات ارسال شده است.

جریمه واحدهای صنفی و خدماتی متخلف در استان

به گزارش گلستان۲۴؛ علی‌اصغر اصغری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور پررنگ بازرسان در سطح بازار، تشدید طرح‌های نظارتی، اجرای گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‌های مرتبط و برگزاری کشیک‌های متفرقه از وقوع تخلف‌های احتمالی در بازار جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در ماه گذشته 411 مورد گزارش و شکایت مردمی درباره خرید و فروش کالاها و خدمات از سوی واحدهای صنفی و خدماتی اعلام شد که بیشترین تخلف‌ها و پرونده‌های تشکیل شده مربوط به شهرستان گرگان بود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: همچنین سه هزار و 343 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی استان انجام شد که 161 واحد متخلف از سوی بازرسان سازمان صمت و 165 واحد نیز از سوی بازرسان اصناف شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شد.

وی با اشاره به شناسایی 326 واحد صنفی و خدماتی متخلف در استان گفت: در این پرونده‌ها بیش از پنج میلیارد و 800 میلیون ریال جریمه پیش‎بینی شد که برای صدور رای نهایی به تعزیرات ارسال شده است.

اصغری همچنین از اجرای طرح نظارتی ویژه بازرسی از دفاتر خدمات پیشخوان دولت در شهرهای استان خبر داد و گفت: طرح نظارت و پایش ویژه بازرسی از دفاتر خدمات پیشخوان دولت بصورت مشترک با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی استان، نمایندگی سازمان تنظیم مقررات استان و بازرسان این سازمان از تاریخ 25خردادماه آغاز می‌شود و تا 25 تیرماه ادامه خواهدداشت.

وی با بیان اینکه نرخ‌های مصوب در دفاتر پیشخوان در قالب یک دستورالعمل به استان‌ ابلاغ شده است، اظهارداشت: در نرخ‌های محاسباتی مصوب کلیه موارد مرتبط با هر تعرفه از قبیل حق فنی، استعلام کدپستی و ثبت احوال، ارسال پیام کوتاه، کارت pvc، سهم دفاتر و مالیات بر ارزش افزوده، پست خزانه و غیره اعلام شده است و اخذ هرگونه مبلغ مازاد تخلف محسوب می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان داشت: رعایت مواردی از جمله درج و الصاق برچسب یا اتیکت قیمت بر روی کالا، نصب تابلو و نرخ‌نامه در محل کسب یا حرفه 

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار