سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی در استان گلستان به ویژه گنبدکاووس بهترین راهکار برای اراضی کشاورزی اجرای سیستم نوین آبیاری است.

اجرای سیستم نوین آبیاری بهترین راهکار برای مبارزه با خشکسالی در اراضی کشاورزی/ تولید سالیانه ۱۲ هزار تن تخم‌مرغ در گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، حبیب‌الله زارع ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با استفاده از اعتبارات منابع مالی بلاعوض دولتی، تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در هفته دولت ۱۴ پروژه عمرانی و اقتصادی حوزه کشاورزی در بخش‌های اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، طرح‌های انتقال آب و واحدهای پرورش مرغ مادر و تخم‌گذار در شهرستان گنبدکاووس به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: همچنین دو طرح گلخانه‌ای در حوزه سبزی و صیفی‌جات به مساحت ۲۷ هزار مترمربع با اعتبار ۱۱۷ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۹۷ میلیارد و ۱۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اشتغال ۲۷ نفر افتتاح و یک طرح گلخانه دیگر به مساحت ۱۰ هزار و ۳۶۸ مترمربع و پیش‌بینی اعتبار ۹۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

* اجرای سیستم نوین آبیاری بهترین راهکار برای مبارزه با خشکسالی در اراضی کشاورزی

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه اجرای سیستم نوین آبیاری بهترین راهکار مبارزه با خشکسالی‌های اخیر در اراضی کشاورزی است، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی‌های اخیر اجرای سیستم نوین آبیاری علاوه بر تامین محصولات کشاورزی سبب افزایش بهر‌ه‌وری آب خواهد شد.

وی ادامه داد: در این رابطه ۲۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۹ طرح با اعتبار ۳۴۵ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۶ میلیارد و ۶۳۳ میلیون ریال سهم آورده کشاورز به سیستم نوین آبیاری تجهیز شد.

زارع گفت: در راستای انتقال آب و افزایش راندمان آبیاری در اراضی کشاورزی شهرستان یک‌هزار و ۲۳۰ متر لوله با سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد و ۶۴۶ میلیون ریال اجرا شد.

* تولید سالیانه ۱۲ هزار تن تخم‌مرغ در شهرستان گنبدکاووس

وی در حوزه پروژه‌های تولیدات دامی بیان کرد: در این بخش یک طرح مرغ مادر به ظرفیت ۴۰ هزار قطعه با سرمایه‌گذاری ۱۳۳ هزار میلیون ریال و اشتغال ۳۰ نفر و یک طرح مرغ تخم‌گذار به ظرفیت ۴۰۰ هزار قطعه و تولید سالیانه ۱۲ هزارتن تخم‌مرغ با پرداخت ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اشتغال ۵۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار