منتظری گفت: حجت‌الاسلام رئیسی باید تلاش کند که دولتش همانند دولت شهید رجایی از تواضع و روحیه انقلابی برخوردار باشد.

دولت سیزدهم همانند دولت شهید رجایی از تواضع و روحیه انقلابی برخوردار باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در ارتباط با شاخص مردمی بودن دولت، اظهار داشت: مردمی بودن یکی از شاخصه‌های مهم شهیدان رجایی و باهنر بود که این مهم در دولت آن‌ها بروز و ظهور پیدا کرد. زمانی یک دولت و نظام سیاسی موفق خواهد شد که پیوند عمیقی با مردم برقرار کند و از زندگی اشرافی و تجمل‌گرایانه به دور باشد.

وی ادامه داد: ضروری است زندگی رئیس جمهور و اطرافیان او ساده و بی‌تجملات باشد. امام علی (ع) فرمودند که مسئولان و متولیان باید در حد اقشار متوسط جامعه سلوک داشته باشند و زندگی کنند اما اگر یک حالت اشرافی و تجمل‌گرایانه به خود بگیرند و میان مردم و مسئولان فاصله ایجاد شود، قطع به یقین این دولت، دولت مردمی نخواهد بود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شهیدان باهنر و رجایی پایه‌گذاران حرکت‌های ارزشمند فرهنگی و اجتماعی بودند، خاطرنشان کرد: در حوزه حکمرانی باید این دو شهید بزرگوار را الگو قرار داد؛ مسئولان باید سبک زندگی و منش و اخلاقیات این دو شهید را مد نظر داشته باشند تا مبادا خارج از عرف اسلامی و آنچه‌ که ائمه و امامین انقلاب به آن توصیه کرده‌اند، عمل کنند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حجت‌الاسلام رئیسی از زمان تبلیغات انتخاباتی بر مردمی بودن دولتش تأکید داشت و مسیر حرکت دولتش را هم بر این اساس ترسیم کرد. همچنین ایشان در انتخاب استانداران، وزیران و مدیران میانی هم تأکید دارد که شاخصه مردمی بودن رعایت شود و از نظر او مدیران دولتش باید از تواضع و روحیه انقلابی برخوردار باشند.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به خوزستان بیان داشت: سفر یک‌روزه و یکباره حجت‌الاسلام رئیسی به خوزستان در نهایت سادگی و بدون تشریفات انجام شد و او بدون تجمل در بین مردم حضور پیدا کرد و پای درد و دل و مشکلات مردم نشست. این رفتار سبب می‌شود که محبوبیت دولت در بین مردم افزایش پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است یک چهره سیاسی و اجتماعی یا یک رئیس جمهور زمانی موفق خواهد شد که در دل مردم محبوب باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رموز موفقیت پیامبر اسلام (ص) نیز خوش‌قلبی و مهربانی ایشان بود که قرآن کریم هم بر آن بار‌ها تأکید کرده است؛ بنابراین به دولت سیزدهم توصیه می‌کنم که منش و سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار را همانند شهیدان رجایی و باهنر در پیش بگیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار