رئیس کل دادگستری گلستان گفت:شعب فعال در امر سازش و اعضایی که با پادرمیانی به حل و فصل مسالمت آمیز دعاوی کمک می‌کنند به صورت ویژه تجلیل می‌شوند.

تلاش برای پیشگیری از قضایی شدن دعاوی با کمک شورای حل اختلاف

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در  بازدید از شورای حل اختلاف شهرستان گرگان  با قدردانی از تلاش اعضای این شورا گفت: شعب فعال در امر سازش و اعضایی که با پادرمیانی به حل و فصل مسالمت آمیز دعاوی کمک می‌کنند به صورت ویژه تجلیل می‌شوند.

او بر استفاده بیشتر از ظرفیت شورا برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها و دادسرا‌های استان هم تاکید کرد و افزود: از این پس همه پرونده‌های قابل گذشت به شورای حل اختلاف ارجاع می‌شود تا اعضای شورا با تخصص و تجربه‌ای که دارند در فضایی آرام و بدون تنش برای حل اختلافات طرفین تلاش کنند.

حیدر آسیابی افزود: جلوگیری از قضایی شدن دعاوی و اختلافات، پیشگیری از تشکیل پرونده‌های جدید و کاهش ورودی پرونده به محاکم از مزایای مختومه شدن پرونده‌ها با رضایت طرفین است.

او گفت: خوشبختانه از ابتدای امسال با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف ۹ محکوم در آستانه قصاص بخشیده شدند.

احمد جعفری رئیس شورای حل اختلاف گلستان هم در این بازدید گفت: میانگین سازش پرونده‌ها در کشور ۳۴ درصد است در حالیکه این عدد در استان ۳۸ درصد بود.

او افزود: ۳۰ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان در مجتمع گرگان رسیدگی و مختومه می‌شود و میانگین سازش پرونده‌ها در این شهرستان ۴۲ درصد است.

رئیس کل دادگستری گلستان در بازدید سه ساعته امروز خود از اعضای چهار شعبه شورای حل اختلاف شهرستان گرگان که میانگین سازش پرونده‌های آنان بیش از ۵۰ درصد بود، تجلیل کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار