مراقبت بهینه از شبکه راه‌های گلستان به افزایش ۴ برابری اعتبارات نیاز دارد.

نگهداری بهینه از شبکه راه های گلستان نیازمند افزایش اعتبارات

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اعلام این خبر گفت:اعتبارات کنونی ما برای تعمیر و نگهداری و مراقبت از  شبکه راه های استان یک صد میلیارد تومان است .

مهدی میقانی افزود: با توجه به ارزش ده هزار میلیارد تومانی شبکه راه‌های استان گلستان و تاسیسات و ابنیه فنی آن حد اقل پنج درصد ارزش آن یعنی ۵۰۰ میلیارد تومان برای مراقبت و تعمیر و نگهداری اعتبار نیاز است که به علت کمبود اعتبارات تنها با بیست درصد معادل یکصد میلیارد تومان در حال انجام است و نیاز به افزایش اعتبارات ملی و استانی دارد.

وی افزود: برای نگهداری از شبکه راه‌های اصلی و فرعی هرساله عملیات روکش آسفالت، خط کشی، نصب و تعمیر گاردریل‌های خراب شده بر اثر تصادف، نگهداری از پل‌ها و تاسیسات و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود.

میقانی افزود: علاوه بر هزینه‌های جاری ، وقوع سیل در روز‌های ۶ و ۷ مرداد امسال ۲۴ میلیارد تومان به تاسیسات و ابنیه استان خسارت زد که ما به استانداری اعلام کردیم، اما فعلا با اعتبارت موجود تلاش می‌کنیم این ابنیه تعمیر و بازسازی شود.

استان گلستان با بیش از پنج هزار کیلومتر شبکه راه‌های اصلی و فرعی در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب جاده های بین المللی کشور قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار