مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان تلفات جاده‌ای در استان ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

 تلفات جاده‌ای در استان گلستان ۲۱ درصد کاهش یافت

به گزارش گلستان 24 ؛مهدی میقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون میزان تلفات جاده‌ای در استان 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است که در این زمینه گلستان رتبه نخست کشور را دارد.

به گفته وی، تعداد جان‌باختگان در تصادفات از 220 نفر سال گذشته به 174 نفر در سالجاری کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان درباره اصلاح دوربرگردان‌ها و نقاط پُرتصادف در مسیر راه‌های استان بیان داشت: اصلاح و ایمن‌سازی 20 دوربرگردان در کمیسیون ایمنی راه‌ها به تصویب رسیده که 10 دوربرگردان از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و 10 دوربرگردان دیگر نیز از سوی شرکت توسعه زیرساخت ایمن‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به تصویب 10 میلیارد تومان اعتبار برای ایمن‌سازی و اصلاح این دوربرگردان‌ها گفت: با وجود اینکه هنوز اعتباری به استان اختصاص نیافته اما کار در دوربرگردان ورسن آغاز شده است و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

میقانی اعلام کرد: دوربرگردان‌های ورسن، زینب‌آباد، حکیم‌آباد، کمربندی علی‌آبادکتول، پشمک پناده، کارخانه آرد زاهدی، سعدآباد خان‌ببین، قره‌سو در محور گنبدکاووس به آزادشهر، ده‌حسن خان در محور گنبدکاووس به مینودشت و اسلام‌آباد از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایمن‎سازی خواهد شد.

وی با اشاره به تصادف مرگبار رئیس و معاون سازمان تأمین اجتماعی در سفر به استان گلستان و سخنانی که درباره پُرخطر بودن این دوربرگردان مطرح شده بود، یادآور شد: این حادثه تلخ در بریدگی ورودی غربی گرگان معروف به « لردگاز» رخ داده بود که جزو نقاط پُرتصادف جاده‌های استان محسوب نمی‌شد و در 30 ماه گذشته حتی یک فقره تصادف منجر به فوت هم در آن اتفاق نیفتاده بود.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار