نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس ضمن تشریح وضعیت شهر و استان از نظر شیوع بیماری کرونا گفت: پروتکل بهداشتی فقط ماسک زدن نیست. رهبری خودشان واکسن استفاده می‌کنند و محفل عزاداری محرم برگزار می‌کنند، اما همه پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند. بعضی رفتارهای ما در دهه اول محرم مشکل ساز شد. نباید این رفتارها در اربعین تکرار شود.

نوروزی: نحوه عزاداری رهبری، باید الگوی ما باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمت الله نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد وضعیت شیوع کرونا در استان گلستان اظهار کرد: هم‌اکنون در موج پنجم کرونا هستیم. شهر علی آباد کتول این استان از قرمز رد شده است. ما نیازمند جدیدترین امکانات و تجهیزات پزشکی هستیم. بنده این موضوع مهم را با رئیس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی دولت سیزدهم در میان گذاشته‌ام.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به سفر سید ابراهیم رئیسی به اهواز گفت: همه ایران سرای ماست. حضور رئیس جمهور جدید در این استان باعث خرسندی ما بود. انتظار داریم نگاه حمایتی از خوزستان به استان‌های دیگر مثل گلستان نیز وجود داشته باشم. 

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون گفت: امیدوارم طی چند ماه آینده این روند تسریع شود. از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، شبکه‌های مجازی می‌خواهم که در یک فعالیت فرهنگی مردم را به تزریق واکسن تشویق و ترغیب کنند. اولویت اول وزارت بهداشت دولت سیزدهم باید واردات واکسن باشد.

نوروزی در خصوص سفرهای متعدد شهروندان به شهرهای شمالی گفت: تا کنوم بسیاری از تعطیلی‌ها هدفمند نبوده است. تعطیلی باید اثرگذار باشد. نکته اینجاست که در قرنطینه کردن همه نهادها و ارگان‌های کشوری و لشکری اعم از ستاد مبارزه با ویروس کرونا، وزارت کشور، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و نیروهای مسلح هماهنگ عمل کنند. صدا و سیما باید با تشریح اقدامات کشورهای دیگر فرهنگ‌سازی کند. نباید پس از واکسیناسیون پروتکل بهداشتی را فراموش کنیم.

نماینده مردم علی آباد کتول در پایان گفت: پروتکل بهداشتی فقط ماسک زدن نیست. امام خمینی فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. رفتار رهبری باید فصل الخطاب باشد. رهبری خودشان واکسن استفاده می‌کنند و محفل عزاداری برگزار می‌کنند اما همه پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند. الگوی ما ولی فقیه ماست. بعضی رفتارهای ما در دهه اول محرم مشکل ساز شد. نباید این رفتارها در اربعین تکرار شود. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار