مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از فعالیت ۸۳ درصد از هیئت های عزاداری در محرم امسال خبر داد.

فعالیت ۸۳ درصد از هیئت های عزاداری در محرم امسال/ لزوم نظارت بر توزیع ماسک

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» صبح امروز (چهارشنبه ۵ شهریور) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: ۹۸ درصد از افراد برای حضور در هیئت ها و مساجد در ایام عزاداری از ماسک استفاده می کنند و در شهرستان ها میزان استفاده از ماسک کمتر شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: بیشتر هیئت ها مراسم سینه زنی و عزاداری را در فضای باز برگزار کردند و تقریباً هشت درصد از هیئت ها به دلیل محدودیت مکانی و یا بارندگی در فضای مسقف نسبت به برگزاری مراسم اقدام کردند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: 75 درصد از هیئت های عزاداری در فضای باز و 25 درصد نیز در فضای مسقف مراسم سوگواری حسینی را برگزار کردند.

 

وی یادآور شد: 83 درصد از هیئت ها در ایام محرم فعال بودند و 17 درصد از هیئت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه های خود را در این ایام تعطیل کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه اکثر هیئت های مذهبی سقف دو ساعت برگزاری برنامه های سوگواری حسینی را رعایت کردند، متذکر شد: هنوز در خصوص برگزاری مراسم های خانگی اقدام نشده است و در برخی از شهرها برگزاری مراسم های خانگی به صورت وسیع برگزار می شود و نظارتی بر آنها وجود ندارد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد بیان کرد: برخی از اماکن مذهبی دارای سقف بلند و هوادهی مناسب دارند و انتظار داریم در این اماکن برای برگزاری مراسم سوگواری و سینه زنی ستاد کرونا مصوبه ای ارائه کند و این مکان ها بهتر از کوچه های تنگ و با فشردگی جمعیت است.

 

وی به افزایش قیمت ماسک در ایام محرم اشاره کرد و گفت: باید نسبت به نظارت بر توزیع ماسک اقدام شود و از هیئت ها درخواست کردیم که بسته های معیشتی را در اختیار اقشار آسیب دیده و محروم قرار دهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: برای روزهای هفتم محرم به بعد حضور گسترده تر و شور بیشتری را شاهد خواهیم بود و انتظار داریم که نسبت به برنامه ریزی و تصمیم گیری در این خصوص اقدام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار