رئیس کل دادگستری گلستان از ورود دستگاه قضایی برای حل مشکلات بزرگترین سایت پرورش میگوی شمال کشور خبرداد.

پیگیری قضایی برای حل مشکلات سایت میگوی گمیشان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حیدر آسیابی صبح پنج شنبه در نشست با تولیدکنندگان و سرمایه گذاران سایت میگوی گمیشان اظهارکرد: این سایت تنها صنعت تولیدی قابل توجه مردم این منطقه است و تلاش می کنیم با کمک دستگاه های اجرایی و بانک ها به شکوفایی و توسعه این سایت کمک کنیم.

وی از پیگیری های قضایی برای حل مشکلات این سایت خبر داد، افزود: تامین وثیقه و تضمین برای دریافت تسهیلات بانکی یکی از مشکلات اصلی بود که تولیدکنندگان مطرح کرده و در نشستی که با بانک ها خواهیم داشت موضوع را پیگیری می کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان در خصوص تعارض اراضی با مردم محلی منطقه هم گفت: به صورت ویژه در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان با حضور دستگاه های متولی راهکارهای قانونی برای حل این مشکل بررسی و اقدام خواهد شد.

آسیابی اضافه کرد: پیگیری سامانه آبگیر برای تامین آب مورد نیاز مزارع پرورش میگو هم دغدغه دیگر آبزی پروران سایت میگو است که قرار است در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این امر با حضور دستگاه های متولی بررسی شود.

وی بر تامین امنیت سرمایه گذاران و تولیدکنندگان این منطقه هم تاکید کرد و گفت: به زودی دادستان حوزه قضایی این شهرستان معرفی می شود که یکی از ماموریت های اصلی وی، حمایت قانونی و قضایی از بخش تولید خواهد بود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: گشت های پلیس در منطقه فعال می شود تا از این مزارع سرقت نشود اما باید خود آبزی پروران هم برای حفظ تولیدات خود نگهبان مستقر کنند.

در این جلسه پرورش دهندگان میگو مشکلاتی از جمله تامین اعتبارات و تسهیلات، مشکلات مربوط به تامین آب حوضچه ها با توجه به پسروی شدید دریا و بحث تامین امنیت مجموعه پرورش میگوی گمیشان و نظارت بر بازار فروش میگو را مطرح و خواستار ارائه راهکارهای عملی دراین خصوص شدند.

احمد دستمرد، فرماندار شهرستان گمیشان هم گفت: امسال در مجموعه های مزارع پرورش میگوی گمیشان ۱۳۵ میلیون بچه میگو در ۷۹ مزرعه در حال پرورش است که پیش بینی می شود دو هزار تن میگو از مزارع میگوی گمیشان برداشت شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار