آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه حفاظت شده جهان‌نما، افتتاح چندین طرح هلال احمر، کاهش بستری بیماران کرونایی، کشف اختلاس در یکی از بانک‌های گرگان و ابتلای ۱۱ گلستانی به قارچ سیاه از جمله رخدادهای خبری استان در هفته گذشته بود.

آتش‌سوزی جنگل کردکوی و دیگر اخبار گلستان در هفته گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، آتش سوزی در عرصه های جنگلی منطقه حفاظت جهان نما شهرستان کردکوی که از عصر روز پنجشنبه  آغاز شده بود با تلاش حدود ۲۰۰ نفر از عوامل امدادی و با حاکم شدن مه غلیظ و رطوبت ۱۰۰ درصدی از عصر جمعه  خاموش شد.

به‌گفته فرماندار کردکوی در برآوردهای اولیه حدود ۱۵۰ هکتار از عرصه های جنگلی جهان نما به صورت لکه ای و تجمیعی دچار حریق شد اما به گفته کارشناسان موردی از تلفات حیات وحش مشاهده نگردید.
ابراهیم قدمنان افزود : در این آتش سوزی صدها اصله درخت کچف کاج و ارس سوخت.

به گفته وی سخت گذر بودن منطقه و وزش باد، سبب طولانی شدن عملیات اطفا حریق شد.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی گفت که در هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی بستری در استان ۳۰۰ نفر کاهش یافت.

عبدالرضا فاضل افزود : تعداد بیمارانی که به صورت بستری موقت از خدمات سرپایی کرونا و داروی رمدسیویر استفاده می‌کنند به ۹۵۵ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: همچنین تاکنون ۱۱ مورد ابتلا به قارچ سیاه در بین بیماران کرونایی استان گزارش شده است.

**

هشت داوطلب نهایی تصدی کرسی مدیریت شهرداری گرگان با حضور در پارلمان شهری برنامه ها و طرح های خود برای مدیریت مطلوب‌تر این شهر را در جلسه ای که به صورت مستقیم در فضای مجازی پخش می شد به اعضای شورای اسلامی شهر گرگان ارائه کردند.

اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان در دوازدهمین  و سیزدهمین جلسات پارلمان شورای مرکز استان میزبان مهران فدوی، احمد سردارزاده ، احمد سالاری، عیسی مهری، احمدرضا سبطی، محمد حمیدی، سیدمحمد قدس مفیدی و ابوالقاسم صفوی به عنوان هشت داوطلب نهایی تصدی کرسی شهرداری گرگان بودند.

**

دادستان مرکز گلستان گفت: چندین بنای ویلایی و مسکونی که به صورت غیرمجاز در سه هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی منطقه "کفرخوصه" زیارت گرگان ساخته شده بود تخریب شد.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: برای آزادسازی این اراضی کشاورزی در منطقه زیارت ، ۲۰ حکم قلع و قمع اجرا گردید.

وی ادامه داد: ۲۰۰ پرونده مربوطه به ساخت و سازهای غیرقانونی این منطقه در دادگاه های استان در حال رسیدگی است که در صورت قطعی شدن حکم دادگاه، اجرا خواهد شد.

**

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گلستان گفت: مامورین پلیس امنیت اقتصادی این نهاد در یک عملیاتی اطلاعاتی و رصد، ۱۱۳ هزار و ۲۵۲ قلم انواع لوازم پزشکی و قاچاق شامل انواع سرنگ، آنژوکت، دستگاه تب سنج و گاز استریل و چندین قلم دیگر را کشف کردند.

سرهنگ فرزاد افزود: متهم اقلام پزشکی را از شبکه توزیع خارج و در انباری در مرکز استان نگهداری می‌کرد و سپس به قیمت بیشتر از نرخ دولتی مصوب به فروش می‌رساند.

وی ارزش ریالی اقلام کشف شده را چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

**

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان گفت: نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان موفق شدند در ۲ عملیات جداگانه ۱۴۶ کیلوگرم انواع موادمخدر صنعتی کشف و ضبط کنند.

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر اظهارداشت: در یکی از این عملیات‌ها پس از اقدامات تخصصی و اشراف اطلاعاتی یکی از سوداگران مرگ در گنبدکاووس شناسایی و دستگیر شد.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های پلیس مشخص شد متهم در راستای تهیه و توزیع موادمخدر از نوع شیشه فعالیت دارد که پس از هماهنگی با مراجع قضایی و در بازرسی از منزل متهم ۱۰۱ کیلوگرم شیشه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: در عملیات دیگر در شهرستان رامیان و بررسی‌های تخصصی، ماموران موفق به شناسایی یکی از عوامل فروش مواد مخدر شده و در بازرسی از منزل متهم ۴۵ کیلوگرم حشیش کشف کردند.

**

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گلستان گفت: بنیاد احسان وابسته به این ستاد در قالب "پویش مردمی احسان سلامت " ۳۹ قلم از لوازم و تجهیزات درمانی ضدکرونایی را تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان داد.

محمدمهدی سلمان‌زاده اظهار داشت : این اقلام شامل ۳۰ دستگاه کپسول اکسیژن با وزن ۵۰ کیلو گرم هر دستگاه، ۲ دستگاه ونتیلاتور(کمک تنفسی) و هفت دستگاه بای پپ (تنفسی) بود که قرار است به بیمارستان های شهرهای گرگان، آق قلا و کردکوی انتقال و استفاده شود.

**

بازرسی کل استان گلستان در جریان بررسی تسهیلات خرد پرداختی در شعبه مرکزی یکی از بانک‌های استان و پس از اقدامات کارشناسی و بررسی نحوه تصویب و پرداخت تسهیلات و همچنین رصد مالی گردش‌های تسهیلات پرداختی مشاهده کرد که معاون دایره معاملات شعبه و بانکدار شاغل در دایره معاملات با سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری اقدام به تعریف تسهیلات (ازدواج، ودیعه مسکن مستاجران و کسب و کار آسیب دیده از کرونا و خرید کارت مرابحه) در سیستم بانک، به نام افراد خانواده و بستگان خود نموده و وجوه حاصل از آن را در امر ساخت و ساز مصرف کرده‌ است.

طی بررسی های به عمل آمده، تاکنون تعداد ۴۱ پرونده افزون بر ۲۰ میلیارد ریال مربوط به معاون دایره معاملات شعبه و تعداد ۱۱ پرونده افزون بر ۱۰ میلیارد ریال مربوط به بانکدار شاغل در دایره معاملات، در شعبه مرکزی گرگان است.

براساس اعلام اداره‌کل بازرسی استان گلستان، معاون دایره معاملات شعبه با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد و در راستای مبارزه با پولشویی، یک دستگاه آپارتمان چهار طبقه متعلق به متهم که از محل وجوه مورد اختلاس ساخته شده بود، با دستور مرجع قضایی، توقیف شد و بررسی‌های تکمیلی ادامه دارد.

**

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: عملیات اجرایی نخستین پایگاه دیوار بزرگ گرگان روز سه شنبه هم‌زمان با مطالعات باستان‌شناسی، مرمت و احیای بخشی از تاسیسات دفاعی آن با هدف فراهم شدن زمینه لازم برای ثبت جهانی طولانی‌ترین اثر تاریخی کشور در شمال این استان آغاز شد.

احمد تجری اظهار داشت: این پایگاه با محوریت خدمات پژوهشی، حفاظتی و گردشگری در شهرستان گمیشان در محدوده روستای قلعه‌جیق بزرگ در حال احداث است.

**

محمد شهرکی نیکوکار گنبدکاووس به‌مناسبت ماه محرم، هفته دولت ( ۲ تا هشت شهریور) و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، زمینه آزادی ۳۰ زندانی بدهکار و جرائم غیرعمد که حکم جلب آنها توسط محاکم قضایی نیز صادر شده بود را با جلب رضایت شاکیان فراهم کرد.

**

ژان ژوزف جوان آفریقایی یکی از مسیحیان کشور موریس با حضور در دفتر آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان با اقرار به وحدانیت باری‌تعالی و نبوت پیامبر اکرم (ص) و امامت دوازده معصوم (ع) و بیان شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شد.

**

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به منظور سفر ۲ روزه کاری وارد استان گلستان شد محمدحسن قوسیان‌مقدم ابتدا در جلسه شورای مدیران جمعیت هلال احمر گلستان حضور یافت و سپس با سفر به شرق گلستان کلنگ احداث انبار امداد در علی‌آباد کتول را به زمین زد، سپس خانه هلال در آزادشهر و پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در گنبدکاووس را افتتاح کرد.

قوسیان مقدم داروخانه و انبار دارویی هلال احمر مرکز گلستان، ساختمان بهسازی شده کلینیک تخصصی و فوق تخصصی پیامبر اعظم (ص) در گرگان ومرکز پیشگیری کنترل و درمان سرطان هلال احمر در شهرستان بنندرترکمن را افتتاح کرد.

**

رییس اداره ورزش و جوانان بندرترکمن گفت: نورمحمد آرخی دومیدانی‌کار نابینا و نماینده این شهرستان در پارالمپیک توکیو و پرچمدار کاروان ایران با کسب عنوان ششمی در رشته پرتاب دیسک در کلاس  F۱۱  به کار خود پایان داد.

عبدالقدیر اونق داشت:  آرخی در پرتاب دیسک به مصاف رقبایی از اکراین، ایتالیا، برزیل، کراواسی، روسیه، لهستان، اسپانیا، گوام رفت که در پایان با پرتابی به طول ۱۲.۷۸در رده ششم قرار گرفت.

**

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت که ۲ بانوی اهل سنت قوم ترکمن ساکن شهر بندرترکمن، منزل مسکونی ۲ طبقه خود به مساحت ۳۱۳ متر مربع را در سامانه موقوفه های کشور ثبت کردند.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد گفت: بانوان نیک اندیش به نام های "حلی بی بی مختوم" و "بی بی سخیده "، اموال خود را با نیت آموزش، محافل قرآنی، خیرات و سلامت وقف کردند.​

ارسال نظر

آخرین اخبار