مدیرکل مدیریت بحران استانداری:

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از اعزام یک فروند بالگرد جهت مشارکت در عملیات اطفای حریق در ارتفاعات جنگلی منطقه حفاظت شده جهان نمای کردکوی خبر داد و گفت کار انتقال نیروها تا صبح فردا جمعه به صورت زمینی انجام می شود.

یک فروند بالگرد برای مهار آتش عرصه جنگلی جهان‌نما گلستان اعزام می‌شود

به گزارش گلستان 24، رسول حسام پنجشنبه شب دررابطه با آتش سوزی جهان نما اظهار کرد :‌ با روشن شدن هوا و در نخستین دقایق روز جمعه بالگردی برای هلی برن نیروها و آب پاشی به گلستان می آید.

وی ادامه داد : ده ها نیروی امدادی از محیط زیست ، منابع طبیعی ، هلال احمر و بسیج و همچنین بومیان منطقه از روستاهای رادکان، دراز نو و جهان نما کردکوی در حال حاضر مشغول مهار حریق هستند .

حسام گفت : نیرو های نظامی و ارتش برای مشارکت در مهار حریق به منطقه اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از منطقه، این حریق برخلاف سایر آتش سوزی‌های گلستان که به صورت زیر اشکوب و کف جنگل هستند به صورت تاجی رخ داده است و تاج بیشتر درختان ارس و کاج گرفتار حریق و شعله ور شده اند.

بر همین اساس مهار آتش با استفاده از کوله پشتی‌های آب پاش ، بیل و شن‌کش بسیار سخت است و آب‌پاشی هوایی برای مهار آتش ضروری است.

سخت گذر بودن و شیب بالای منطقه انرژی زیادی از نیرو های امدادی منطقه گرفته است و افزایش نیروهای امدادی و عملیاتی ضرورت دارد.

به علت همزمانی حریق با فصل گاو بانگی و جفت گیری مرال ها، احتمال سوء استفاده شکارچیان منطقه از این حاثه و شکار غیرمجاز گونه های مانند مرال وجود دارد .

هم اینک نیرو هایی از شهرستان های کردکوی ، بندرترکمن ، بندرگز ، گرگان به محل اعزام شده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار