فرمانده سپاه شهرستان گرگان از اجرای مرحله دوم طرح شهید سلیمانی برای مقابله با شیوع کرونا در ۹۰ محله و روستاهای این شهرستان خبر داد.

مرحله دوم طرح شهید سلیمانی در ۹۰ محله و روستاهای گرگان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری بسیج از گلستان؛ سرهنگ وحید فخرالدین فرمانده سپاه شهرستان گرگان اظهار داشت: در مرحله جدید طرح شهید سلیمانی اتفاقی را در محلات شهرستان گرگان انجام دادیم مبنی بر اینکه محله اسلامی تعریف کردیم. در 90 محله شهرستان گرگان و در روستاهای تابعه این شهرستان، با محوریت فرمانده بسیج پایگاه خواهران و برادران، روحانی محل و هیئت امنا و مسئول خانه بهداشت و کلانتری و پاسگاه محله، معتمدان و رئیس هیئت امنا و هیئت مذهبی، شورای محله‌ای تشکیل شده است که این شورا در عرصه‌های مختلف فعالیت دارد.

وی افزود: مهم‌ترین عرصه فعالیت این شورا، تذکر الزامات رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب همان گروه‌های مراقبتی به نانوایی‌، هیئت‌های مذهبی و همه کسانی است که در آن محله زندگی می‌کنند و با همکاری آنان می‌توان زنجیره انتقال کرونا را قطع کرد.

مسئول اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان گرگان بیان داشت: مرحله دوم فعالیت این شورا بیماریابی است. بیمارانی که در منزل بستری هستند شناسائی می‌شوند و برای آنان خدمات ویژه داریم. اگر مشکلات معیشتی دارند به آنان کمک می‌شود و اگر توانائی خرید بیرون از منزل را ندارند گشت‌های موتوری سپاه این اقدام را برای آنان انجام می‌دهند.

وی افزود: از هم اکنون نیز این شورا برای بازگشائی مدارس آماده می‌شود تا برای دانش آموزانی که مشکلات تهیه اقلام و پوشاک دارند کمکی تهیه شود.

سرهنگ فخرالدین اظهار داشت: ضد عفونی 179 مسجد، تهیه 1700 لیتر اقلام بهداشتی و ضوعفونی و توزیع بین نیازمندان، فعالیت 6 کارگاه تولید ماسک و توزیع رایگان برای هیئت‌های مذهبی و کادر درمان، توزیع 85 هزار بروشور آموزشی پیشگیری کرونا از جمله دیگر اقدامات انجام شده در طرح شهید سلیمانی در شهرستان گرگان است.

وی تصریح کرد: حضور نیروهای متخصص جهادی درمانی در گرگان از نیروی زمینی سپاه در استان برای کمک به کادر درمان نیز از دیگر فعالیت‌های این عرصه بود. همچنین مرکز واکسیناسیون در مجموعه تالار لاله سپاه راه انذازی شده است که اقشاری که در بخش کرونا آسیب پذیرتر هستند در این مکان واکسینه می‌شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار