مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: طرح نوسازی از سال ۱۳۸۴ شروع شده وتا به امروز ۸۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان نوسازی شد که ۹ درصد از شاخص کشوری بالاتر قرار داریم.

نوسازی ۸۵ هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان

سید محمد حسینی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: گلستان استانی حادثه خیز است و در طی سال گذشته ۱۰۰ زلزله ثبت شده  و بیشترین فعالیت های بنیاد مسکن در طی ۷ ماه گذشته  نوسازی بافت فرسوده بود و در استان ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها کم دوام یا بی دوام داریم.

حسینی افزود: مردم استان می‌توانند برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه کنند که تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیونی  با  بازپرداخت ۲۰ ساله استفاده کنند که اگر استقبال خوبی شود می‌توانیم از شاخص ها در سال ۱۴۰۴ بالای ۷۰ درصد برسانیم.

وی افزود: ۴۷ درصد جمعیت گلستان در روستا زندگی می کنند که مشغول دامداری و کشاورزی هستند و همچنین اعتبارات طرح‌های هادی در روستاهای استان درسالجاری دو برابر شده  و در ۲۰۰ روستا طرح هادی اجرا می شود و ۱۰۰ روستا بازنگری خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: در هفته دولت در راستای محرومیت زدایی و توسعه عمران در روستاهای استان و ۶۰۰۰ هزار واحد مسکونی با ۴۰۵ میلیارد تومان  افتتاح یا کلنگ زنی انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: پنجاه پروژه طرح هادی روستایی با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح شد که ۱۶ هزار نفر از مردم استان از این خدمات استفاده می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار