بیست و دومین جشنواره شهید رجایی با معرفی و تقدیر از دستگاه‌های اجرایی برتر استان گلستان، امروز دوشنبه پانزدهم شهریورماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

معرفی دستگاه‌های اجرایی برتر گلستان در سال ۹۹

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، استاندار گلستان در این جشنواره با تقدیر از تلاش‌های کارکنان دولت، گفت: در سخت‌ترین شرایط و بحران‌ها که مردم در حوادث طبیعی و غیرطبیعی با آن روبه‌رو می‌شوند، این کارکنان دولت هستند که در صف اول ارائه خدمات قرار دارند. از برخی از خدمات این کارکنان نمی‌توان با هیچ ابزاری تقدیر و تشکر کرد.

هادی حق‌شناس بیان کرد: یکی از دلایلی که استان از نظر شاخص دولت الکترونیک از میانگین کشوری پایین‌تر است، این بوده که دستگاه‌ها تمایلی ندارند برخی از خدمات خود را به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی با بیان اینکه موضوع واگذاری خدمات به بخش خصوصی باید به‌صورت ماهانه رصد شود، افزود: هرچقدر با ارباب‌رجوع کمتر سروکار داشته باشیم، در این ایام که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، سلامت کارکنان کمتر به خطر می‌افتد.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه دولت در وسط میدان و پرچم‌دار توسعه است، خاطرنشان کرد: اگر نظام اداری فشل باشد، بخش خصوصی نمی‌تواند کارش را انجام دهد.

حق‌شناس بیان کرد: آنچه که نام شهید رجایی را ماندگار کرده، صحبت کردن با اخلاص با مردم و مخلصانه کار کردن او بود. همه می‌خواهند مثل او شوند و این تاریخ است که ثابت می‌کند این کار شده یا نه.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان نیز در این جشنواره گفت: برای معرفی دستگاه‌های اجرایی برتر استان در سال ۱۳۹۹، ۵۵ دستگاه در ارزیابی مشارکت کردند.

قدرت الله عابدی بیان کرد: میانگین شاخص‌های عمومی و اختصاصی دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۳۹۹، ۱۵۵۱ امتیاز بود درحالی‌که میانگین کشوری این عدد ۱۴۸۳ امتیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در میزان تحقق برنامه‌های اداری در ۲ شاخص اصلاح ساختار سازمانی و ارتقای سلامت اداری، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی از میانگین کشوری بالاتر و در ۳ شاخص دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی و استقرار نظام مدیریت عملکرد هم از میانگین پایین‌تر هستیم.

عابدی با اشاره به اینکه در شاخص‌های عمومی ۶۱ درصد تحقق داشتیم، بیان کرد: در شاخص اصلاح ساختار سازمانی ۷۹ درصد، توسعه دولت الکترونیک ۶۰ درصد، مدیریت سرمایه انسانی ۶۲ درصد، ارتقای سلامت و مسئولیت‌پذیری ۶۸ درصد و نظام مدیریت عملکرد ۶۱ درصد تحقق داشتیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان افزود: بر اساس ارزیابی صورت گرفته از مجموع ۲ هزار امتیاز، هواشناسی با ۱۹۵۱ امتیاز، استاندارد با ۱۹۵۰ امتیاز و امور اقتصادی و دارایی با ۱۹۲۲ امتیاز، بیشترین امتیاز را از نظر میانگین شاخص‌های عمومی و اختصاصی به دست آوردند.

عابدی گفت: از بعد شاخص‌های عمومی نیز ثبت احوال ۹۲۵ امتیاز و میراث فرهنگی نیز ۹۲۰ امتیاز را به دست آوردند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان تصریح کرد: در گروه‌های پنج‌گانه بیشترین امتیاز در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با ۱۸۷۷ امتیاز متعلق به فنی و حرفه‌ای، گروه تولیدی و خدماتی با ۱۸۷۸ امتیاز متعلق به امور مالیاتی، گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت‌ها با ۱۹۱۱ امتیاز متعلق به نوسازی و تجهیز مدارس، گروه سلامت و رفاه اجتماعی با ۱۸۹۵ امتیاز متعلق به بیمه سلامت و گروه دستگاه‌های عمومی قضایی با ۱۸۵۴ امتیاز متعلق به منابع طبیعی و آبخیزداری شد.

وی گفت: راهداری و دامپزشکی دو دستگاهی بودند که برترین خدمات را در بین دستگاه‌های اجرایی استان داشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار