۱۳ پروژه بخش تعاون گلستان امروز دوشنبه به مناسبت هفته تعاون به صورت متمرکز با حضور برخی مدیران کل و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در شهرک صنعتی گنبدکاووس افتتاح شد.

۱۳ پروژه بخش تعاون گلستان افتتاح شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان روز دوشنبه در حاشیه این مراسم با تبریک هفته تعاون (۱۳ تا ۱۹ شهریور) به خبرنگاران اظهارداشت: امروز ۱۳ پروژه بخش تعاون با تولیدات کاغذ و مقوا، تنورگازی، سمپاشی مزارع با پهباد، سبد پلاستیکی، محصولات چوبی، المان‌های شهری، میوه و سبزیجات خشک، پوشاک و غذای گرم در شهرستان‌های مختلف استان از جمله گنبدکاووس افتتاح شد.

سعید مازندرانی افزود: افتتاح این پروژه‌های تعاونی با سرمایه گذاری ۸۸۷ میلیارد ریالی زمینه اشتغال ۶۲ نفر را به صورت مستقیم در استان فراهم کرد.

وی اظهارداشت: امروز با حضور برخی مسوولان استانی در شهرک صنعتی گنبدکاووس ۲ واحد تولیدی با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۵۰ نفر افتتاح شد که یکی از آنها واحد بازیافت و تولید کاغذ و مقوا با ظرفیت ماهانه ۶۰۰ تن و سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: واحد تعاونی دیگر مستقر در شهرک صنعتی گنبدکاووس با ظرفیت تولید روزانه ۱۲۰ دستگاه تنورگازی با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال فعالیت خود را از امروز به صورت رسمی آغاز کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز تولید انواع کاغذ و مقوا را از نیازهای کشور دانست و گفت: این استان ظرفیت لازم برای تولید کاغذ را دارد و سرمایه گذاری خوبی در این بخش شده و امروز شاهد افتتاح یکی از این واحدهای تولید کاغذ و رول مقوا در گنبدکاووس هستیم. 

حسین طلوعیان همچنین تولید لوازم خانگی را از اولویت‌های دیگر کشور برشمرد و افزود: در استان گلستان ظرفیت خوبی در این ارتباط وجود دارد اما نیاز است برای رسیدن تولیدات به سطح استانداردهای ملی و بین المللی بیشتر کار شود.

وی ادامه داد: از طرح‌های خوب سرمایه گذاران در بحث تولید لوازم خانگی در گلستان حمایت می‌شود.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان نیز در این مراسم با تبریک هفته تعاون، گفت: امسال در حوزه تعاونی‌های برتر کشوری شاهد درخشش تعاونی‌های استانی از جمله شهرستان گنبدکاووس هستیم که این مهم نوید دهنده رونق بیشتر تعاونی‌های استان در عرصه تولیدات صنعتی است.

ابراهیم کریمی با بیان اینکه در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان و حوزه اقتصادی استانداری ظرفیت‌ برای ارائه تسهیلات به واحدهای تعاونی وجود دارد، افزود: تعاونی علاقمند به سرمایه گذاری یا ارتقای فعالیت فعلی خود می‌تواند برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۴۵۳ تعاونی با بیش از ۲۲ هزار عضو در بخش‌های صنعت، خدمات و زیرمجموعه‌های کشاورزی استان گلستان فعالیت دارند.

گلستان بیش از هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در بخش صنعت و صنایع تبدیلی کشاورزی دارد که ۹۷ درصد آن را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد.

استان گلستان ۲۴ شهرک، ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی (شهرک هزار هکتاری اترک) با مساحت ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد.

اقتصاد اصلی ساکنان استان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان بر پایه کشاورزی استوار است.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان بزرگ گلستان در شرق این استان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار