مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از مشارکت پنج میلیارد ریالی داوطلبان هلال احمر در طرح نذر آب چهار خبرداد.

مشارکت ۵ میلیاردی داوطلبان هلال احمر گلستان در طرح نذر آب

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، فرهاد میقانی پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: طرح نذر آب از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: استان پس از سه سال پیاپی اجرای این طرح در استان سیستان و بلوچستان، امسال برای کاهش تنش های آبی به کمک مردم متاثر از خشکسالی شهرستان میناب در استان هرمزگان شتافت.

وی گفت: بر اساس بررسی های به عمل آمده در مناطق کم برخوردار و متاثر از خشکسالی شهرستان میناب و انتخاب بخش‌سندرک برای اجرای طرح نذر آب چهار، ۱۰۰ دستگاه تانکر ۵۰۰ لیتری به ارزش ریالی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اهدایی خیرین داوطلب گلستانی به خانواده های روستایی تحویل داده شد.

میقانی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن و آسیب جدی به کسب و کار مردم، ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال هم با حضور خیرین داوطلب میان خانواده های کم برخوردار توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید، دو هزار و ۲۰۰ بسته لوازم التحریر، کیف مدرسه و اقلام فرهنگی به ارزش دو میلیارد ریال اهدایی خیرین گلستانی میان دانش آموزان روستاهای کم برخوردار و دورافتاده بخش سندرک توزیع شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان توضیح داد: کودکان در هر شرایطی نیازمند بازی و گذران دوران کودکی هستند، به همین سبب ۱۰۰ عدد اسباب بازی و بازی فکری به ارزش ۴۰ میلیون ریال، از طرف خیرین داوطلب به کودکان این مناطق هدیه شد.

وی عنوان کرد: همچنین بنا ضرورت کمک به مردم در حوزه بهداشتی، دو هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی به ارزش ریالی ۵۰۰ میلیون ریال میان خانواده ها شد.

میقانی اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن هرمزگان بر کمربند چین خوردگی زاگرس و مکران و زلزله خیزی میناب و فرسوده و قدیمی بودن بافت منطقه، آموزش آمادگی در مخاطرات طبیعی زلزله به مردم برخی مناطق روستایی بخش سندرک ارائه شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار