در دیدار مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با مدیر عامل آبفای کشور بر موضوع اجرائی کردن شیرین سازی آب دریا و افزایش مجوز شیرین سازی و همچنین واگذاری طرح های آبرسانی در دست اجرای شرکت آب منطقه ای گلستان به شرکت آب و فاضلاب استان تاکید شد.

تاکید بر اجرائی کردن شیرین سازی آب دریا و واگذاری طرح های آبرسانی شرکت آب منطقه ای گلستان به آبفای استان
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در دیدار با مهندس جانباز مدیر عامل آبفای کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه در طرح جامع پیش بینی شده است، استان گلستان نزدیک به 40 میلیون متر مکعب آب را با شیرین سازی در افق بلند مدت به دست مردم برساند، در حد 16 میلیون متر مکعب مجوز صادر و تخصیص انجام شده است که در این جلسه هم در خصوص افزایش مجوز شیرین سازی شرب و هم نحوه اجرا و سرمایه گذاری شیرین سازی در استان بحث و بررسی صورت گرفت.

 

سید محسن حسینی اظهار کرد: در خصوص نحوه اجرای شیرین سازی برای شرب هم می تواند مطالعات با هزینه دولت انجام شود و هم اینکه سرمایه گذار کار انتقال، مطالعه و اجرا را انجام دهد و بعد در یک مدت معین و مشخصی آب را به دولت فروخته و هزینه را از دولت بگیرد.

 

وی بیان کرد: مهندس جانباز با کلیات موضوع موافق بودند و راهنمائی لازم را ارائه نموند و مقرر شد باقی مانده تخصیص شرب برای استان نیز توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیگیری شود که در صورت تخصیص 40 میلیون متر مکعب می توان شرب 500 هزار نفر را تامین کرد.

 

مهندس حسینی بیان کرد: در بین طرح های آبرسانی به شهر ها و روستاهای استان، 6 طرح در سنوات قبل به آب منطقه ای واگذار شده بود اما مقرر شد برای انجام هماهنگی بیشتر و سرعت بیشتر در آبرسانی این طرح ها به شرکت آب و فاضلاب استان واگذار شود که مهندس جانباز با کلیات موضوع موافقت کرد و مقرر شد در طی جلسات مشترک آب منطقه ای و آب و فاضلاب این موضوع بررسی و اجرا شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار