سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان به سبب دوری از مدرسه آسیب های جدی فراوانی دیده اند به طوری که شاهد افزایش ترک تحصیل و افت شدید آموزشی هستیم.

کرونا باعث افت شدید آموزشی و افزایش ترک تحصیل دانش‌آموزان شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مدرسه امام رضا (ع) شهرستان آق قلا از توابع استان گلستان اظهارداشت: همه مردم در برابر این آسیب مسئولیت دارند و با توجه به اینکه مدرسه مهم ترین کانون توسعه است باید شرایط حضور دانش آموزان در مدارس را فراهم کنیم و برای جلوگیری از وارد شدن آسیب های دیگر به آنان برنامه ریزی اساسی داشته باشیم.

وی بیان کرد: معلمان الگوهای فرزندان در توسعه و نشر فضائل اخلاقی هستند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با نهضت فراگیر مدرسه سازی جهش های خوبی در کشور انجام شده است به طوری که در استان گلستان آیت الله نور مفیدی به عنوان یک روحانی فرزانه، فرهیخته و اندیشمند خدمات ارزشمندی در دوران حیاتش به نظام انقلاب داشته و دارند و برای اولین بار در کشور اقدام به ساخت ۱۷ باب مدرسه کردند.

به گفته کاظمی آیت الله نورمفیدی در نوع خود یک رخداد بی نظیر است.

وی ادامه داد: در آستانه سال تحصیلی این پیام را به مردم می دهیم با برنامه ریزی دقیق، فعالیت و تلاش فراوان همکاران آموزش و پرورش در کل کشور آمادگی لازم برای شروع سال تحصیلی جدید از اول مهرماه وجود دارد.

وی افزود: آرزو داریم شر ویروس کرونا کم شود و در کنار حضور فیزیکی دانش آموزان نشاط را به آنان عرضه کنیم و دانش آموزان را در مسیر تعلیم و تربیت واقعی قرار دهیم و آنان را از آسیب های اجتماعی محافظت کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ساخت مسجد و مدرسه گفت: این ۲ نهاد و کانون مکمل یکدیگر هستند و برای رسیدن به اهداف سند بنیادی آموزش و پرورش چاره ای جز برقراری ارتباط بین این ۲ نهاد فرهنگی وجود ندارد.

کاظمی اظهارداشت: باید کارکرد مسجد را به مدرسه بیاوریم و کارکرد اهداف مدرسه را در مساجد دنبال کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: برای بازگشایی مدارس الگوی متفاوتی نسبت به دوره های پیشین ارائه شده که به ملاحظه نمایندگان مجلس رسیده و در هیأت دولت ارائه شد و هفته آینده این الگو در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت.

وی همچنین قول داد که یک باب کانون فرهنگی-تربیتی در شهرستان آق قلا با کمک سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز ساخته  و تجهیز شود.

وی تصریح کرد: همچنین مبالغی به کانون فرهنگی و تربیتی و دارالقرآن شهرستان آق قلا به منظور ثبت و توسعه فعالیت ها قرار می دهیم.

وی افزود: سهمیه ویژه تبلت به منظور استفاده دانش آموزان محروم و نیازمند شهرستان آق قلا از لوازم الکترونیکی آموزشی اختصاص داده خواهد شد.

گلستان حدود ۲ هزار و ۵۵۰ باب مدرسه با بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس و بیش از ۳۷۶ هزار دانش‌آموز دارد.

همچنین وظیفه تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان برعهده ۲۶ هزار و ۲۷۳ فرهنگی و کارمند است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش عصر امروز ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان و شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان شرکت خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار