معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت یک میلیون دانش‌‍آموز پایه نهم از ۱۵ تیر می‌توانند با ورود به سامانه pada.medu.ir) و رویت فرم شماره ۶ (رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند و نیاز به حضور در مدرسه ندارند.

زمان انتخاب رشته دانش‌آموزان اعلام شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: ظرفیت مدارس و مناطق آموزش و پرورش برای هر رشته تحصیلی مشخص و در سامانه بارگذاری شده است. برای انتخاب رشته هر دانش آموز ۱۰۰ نمره در نظر گرفته شده که با توجه به نظر معلم، مشاور مدرسه و نظر دانش آموزان و اولیاء آن‌ها اعمال شده است.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: میانگین نمرات دروس ریاضی و تجربی برای دانش آموزان متقاضی رشته ریاضی باید به ترتیب حداقل ۱۵ و ۱۴ و برای متقاضیان رشته تجربی به ترتیب حداقل ۱۴ و ۱۵باشد.

کاظمی گفت: دانش آموزان متقاضی رشته‌های ریاضی، علوم تجربی و فنی و حرفه‌ای دو اولویت الف و ب تقسیم بندی شدند که گروه الف در اولویت ثبت نام هستند.

وی افزود: دانش آموزانی که در اولویت ب قرار دارند به شرط خالی بودن ظرفیت مدرسه در رشته مورد نظر می‌توانند ثبت نام کنند. شرط خرید اینترنتی کتاب‌های درسی برای دانش آموزان پایه دهم ثبت اطلاعات و انتخاب رشته تحصیلی آن‌ها در سامانه پادا و تأیید آن از طرف مدیر مدرسه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار