با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش مجتمع آموزشی ۳۰ کلاسه که یکی از بزرگترین طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش در سطح کشور به شمار می‌رود، با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی در گرگان افتتاح شد.

۵۵۰ کلاس درس در مناطق سیل‌زده گلستان بازسازی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، ظهر امروز و در جریان سفر علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش به استان گلستان مجتمع آموزشی 30 کلاسه " حیات طیبه سردار حاج قاسم سلیمانی" به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی آموزشی در کشور در شهرک مسکن مهر زیتون گرگان افتتاح شد.

این مجتمع آموزشی در زمینی به مساحت 9 هزار مترمربع،  با اعتبار 400 میلیارد ریالی هزینه و با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان احداث شده است.

هادی حق شناس، استاندار گلستان با اشاره به اقدامات خوبی که در زمینه نوسازی و بازسازی مدارس به ویژه بعد از سیل نوروز 98 اتفاق افتاد اظهار داشت: بعد از سیل سال 1398 تا به امروز با همکاری وزارت آموزش و پرورش و خیران 550 کلاس درس در استان بازسازی و نوسازی شده است.

وی با بیان اینکه آماده بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید هستیم، گفت: بخش عمده‌ای از کادر آموزش و معلمان در گلستان واکسینه شده‌اند و با تایید ستاد ملی کرونا، گلستان شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری درس علاوه بر آموزش مجازی را دارد.

احسان گوهری‌راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه تعداد دانش آموزانی که از سامانه شاد برای آموزش استفاده می‌کنند از 52 درصد در ماه‌های نخست شیوع کرونا به 82 درصد در شرایط کنونی رسیده است، گفت: با وجود تلاش‌هایی که از سوی معلمان و والدین و خود دانش‌آموزان صورت می‌گیرد اما آموزش مجازی نمی‌تواند جای حضور دانش آموزان در کلاس درس را بگیرد.

وی بیان داشت: ترک تحصیل و افت تحصیلی از پیامدهای شیوع کرونا و آموزش غیرحضوری است که سال گذشته یکهزار دانش آموز در مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده بودند که توانستیم نیمی از آنها را به فرآیند تحصیل بازگردانیم.

گوهری‌راد گفت: حدود 85 درصد فرهنگیان در استان گلستان دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و تزریق دز دوم نیز از هفته گذشته آغاز شده و امیدواریم این روند شتاب بیشتری بگیرد تا بتوانیم در ابتدای مهرماه شرایط لازم را برای آموزش حضوری دانش آموزان فراهم کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار