سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش، کسب عنوان طلای ملی پوش گنبدی در پارالمپیک توکیو و کاهش تولید محصولات باغی به علت خشکسالی از جمله رخدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به گلستان و مروری بر اتفاقات هفته قبل

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سرپرست وزارت آموزش و پرورش با هدف بهره برداری از چند پروژه آموزشی و شرکت در جلسه آموزش و پروش به گرگان سفر کرد .

علیرضا کاظمی وزارت آموزش و پرورش ابتدا مدرسه ۶ کلاسه شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران در روستای چارقلی شهرستان گمیشان، سپس مدرسه ۱۰ کلاسه امام رضا (ع) شهرستان آق قلا و در نهایت هم مجتمع آموزشی ۳۰ کلاسه حیات طیبه سردار حاج قاسم سلیمانی گرگان را افتتاح کرد.

برای احداث مدرسه ۶ کلاسه چاپ و نشر روستای چارقلی گمیشان با ۷۴۵ مترمربع زیربنا در مجموع ۴۵ میلیارد ریال هزینه شد که ۳۰ میلیارد ریال از مجموع اعتبار احداث این مدرسه از ردیف اعتبارات ملی و ۱۵ میلیارد ریال دیگر آن توسط خیرین تامین گردید.

مدرسه ۱۰ کلاسه امام رضا (ع) آق قلا توسط‌ آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان به عنوان خیر مدرسه‌ساز احداث شد.

این مدرسه هزار و ۳۰ مترمربع زیربنا دارد که ۱۰ میلیارد ریال از هزینه ساخت آن توسط آیت‌الله نورمفیدی تامین شده، ۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارت ملی و ۳۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران تامین گردید.

مجتمع آموزشی ۳۰ کلاسه حیات طیبه سردار حاج قاسم سلیمانی شهرستان گرگان نیز با زیربنای ۶۲۱۰ متر مربع ساختمان آموزشی و دارای سرایداری، سالن ورزشی، سرویس بهداشتی، دیوارکشی و محوطه سازی است که با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال  برای تمامی مقاطع تحصیلی و با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان احداث شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران در روستای چارقلی شهرستان گمیشان با بیان اینکه سال تحصیلی جدید باشکوه و پوشش حداکثری و تقدم بر سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و معلمان آغاز خواهد شد، گفت: زمان حضور دانش آموزان در مدارس آرام‌آرام مشخص می شود.

کاظمی اظهار داشت: این وزارت‌خانه با تمام امکانات و توان آماده شروع سال تحصیلی و گره زدن پیوند دانش آموزان و معلمان در فضای شاد آموزشی است.

به گفته وی بازگشایی تدریجی و آرام آرام مدارس با هدف جلوگیری از به خطر افتادن دانش‌آموزان و کیفیت آموزشی است.

**

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که با توجه به ابلاغیه وزارتخانه مبنی بر ممنوع شدن خرید و فروش سیمان خارج از بورس کالا، دریافت کد بورسی برای ذی‌نفعان سیمان استان از جمله واحدهای تولیدی سیمان‌بر، صاحبان پروژه‌های عمرانی و واحدهای صنفی توزیعی و تولیدی مرتبط ضروری است.

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت که ۱۶۱ مددجوی اداره زندان گنبدکاوووس واقع در شرق استان در راستای اجرای طرح غربالگری و بررسی دوباره پرونده‌، آزاد شده و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

حیدر آسیابی اظهارداشت: طرح پایش و غربالگری زندانیان با دستور رییس قوه قضاییه در حال اجرا است و در قالب این طرح روسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و قضات با حضور در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس با همه زندانیان دیدار و پرونده‌ آنان را دوباره بررسی می‌کنند.

**

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در سال جاری با تشکیل ۱۱۲ پرونده تخلف به میزان ۲۱ و ۲۴۹ هکتار عرصه‌های جنگلی و مرتعی این استان رفع تصرف شد.

محمد آریان‌فر اظهارداشت: وسعت عرصه‌های منابع طبیعی رفع تصرف شده امسال استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷۵ هکتار بیشتر است. 

وی افزود: امسال ۲۳۷ فقره پرونده تصرف عرصه‌های مرتعی و جنگلی به مساحت ۳۲۸ هکتار برای متصرفان منابع طبیعی گلستان تنظیم و به محاکم قضایی ارجاع شد که بیشترین آن با ۱۸۷ هکتار مرتع مربوط به گنبدکاووس است.

وی ادامه داد: آمار امسال پرونده‌ متصرفان عرصه‌های منابع طبیعی گلستان در مقایسه با ۲۰۲ فقره به مساحت ۲۴۴ هکتار مدت مشابه پارسال، افزایش یافته است.

**

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت که بر اساس تصمیم کارگروه اشتغال این استان فعلا ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی (همانند سال قبل) هدف‌گذاری شده است.

سعید مازندرانی اظهار داشت: از مجموع اشتغال هدف‌گذاری شده امسال در گلستان تاکنون ۶ هزار و ۴۷۷ شغل (معادل ۳۲ درصد) توسط دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال نیز ثبت شده است.

**

اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در آخرین روزهای مهلت قانونی انتخاب شهردار در چهاردهمین جلسه رسمی و علنی شهرداری شورای اسلامی  این شهر محمدرضا سبطی را به عنوان شهردار این شهر انتخاب کردند

در این جلسه پس از رای گیری کتبی برای انتخاب شهردار از بین هشت گزینه حاضر در مرحله نهایی، عبدالرضا سبطی با ۶ رای به عنوان شهردار گرگان انتخاب شد.

**

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت که این اداره کل میزبان نخستین مجموعه تلویزیونی در حوزه وقف و زیارت با عنوان سایه های رعنا در کشور شده که ساخت آن از دوم تیر سال جاری آغاز شده است.

 حجت الاسلام روح اله سلیمانی فرد بیان کرد : انتخاب گلستان برای تولید این مجموعه اختصاصی وقف از سوی سازمان به خاطر وجود جاذبه های طبیعی، تاریخی، زیارتی ، زندگی مسالمت آمیز توام با وحدت اقوام و مذاهب گوناگون بوده است .

**

۲ گروه از متخلفان و صیادان پرندگان شکاری در زیستگاه های شهرستان گمیشان پس از شناسایی متواری و از آنها یک دستگاه موتورسیکلت پرقدرت ۲۵۰سی سی و ۱۰ قطعه پرنده وشی کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گمیشان گفت: با تشدید فعالیت های نیروهای یگان حفاظت محیط زیست ، مأموران موفق به رهگیری ۲ گروه  از بازگیران (صیادان پرندگان شکاری) شدند که متخلفان حین فرار یک دستگاه موتورسیکلت تریل ۲۵۰ ، ۶ قطعه کبوتر ،چهار قطعه کوکر شکم سفید و چهار عدد شبچه از خود به جای گذاشتند که توسط مامورین توقیف و به مراجع قضایی گزارش شد

**

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غدیر نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: ۱۰۰ نفر از پرسنل بهداری نیروی زمینی این یگاه مسلح با حضور در گلستان به یاری مبتلایان به ویروس کرونا و کادر درمان این استان اعزام شدند.

سردار پاسدار علی شالیکار در مراسم تجلیل از نیروهای بهداری سپاه اظهار داشت: این اعزام در شیوع پیک پنجم و زمانی که این استان به شدت دلگیر سویه دلتا کرونا در ۲ مرحله (شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس هر کدام ۵۰ نفر) با تجهیزاتی از قبیل آمبولانس، دستگاه‌های اکسیژن ساز و غیره صورت گرفت.

**

مسوول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گلستان از کسب حد نصاب ورودی مسابقات قهرمانی آسیای میانه توسط ۲ دونده گلستانی خبر داد .

مریم قوشچی اظهار داشت : در رقابتهای امروز محمد سیستانی درپرتاب چکش در رده سنی جوانان توانست با ثبت رکورد ۶٢.٨٠ جواز حضور در این مسابقات آسیای میانه را به دست آورد.

وی ادامه داد: آرین اسلامی دیگر ورزشکار گلستانی هم در پرتاب چکش و در رده سنی نوجوانان توانست با ثبت رکورد ۶۳.۲۷ متر، دیگر مسافر مسابقات آسیای میانه ازبکستان باشد.

**

در پایان رقابت های پارالمپیک توکیو، محمد نعمتی به همراه دیگر اعضای تیم ملی والیبال نشسته ایران موفق به کسب مدال طلا شد اما نورمحمد آرخی در دوومیدانی نایبنایان و عبدالجلیل قرنجیک در بسکتبال با ویلچر به جایگاهی بهتر از ششم و نهم دست پیدا نکردند.

**

معاون مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: در سال جاری به میزان ۱۳۳ هزار و ۸۶۸ تن معادل ۴۰ درصد کل تولید محصولات باغی این استان به علت خشکسالی و کم آبی شدید کاهش یافته است.

نویدرضا فرهانی افزود: کارشناسان این نهاد میزان تولید محصولات باغی استان را در شرایط عادی بارش ها از باغ های بارور آبی ۳۱۷ هزار و ۸۰۲ تن و از باغ‌های بارور دیم  ۱۶ هزار و ۱۶۶ تن  پیش بینی کردند.

به گفته وی از مجموع ۳۹ هزار و ۴۰۲ هکتار باغ های موجود استان گلستان ۳۱ هزار و ۷۱۱ هکتار بارور هستند.

**

مدیر امور توزیع نیروی برق گنبدکاووس درشرق گلستان گفت که زمان استفاده مشترکان این شهرستان از تعرفه برق مناطق سه گرمسیری پایان یافته و از این پس برق مصرفی آنها با تعرفه شرایط عادی و امسال شرکت توانیر محاسبه و دریافت خواهد شد.

محمدعلی عربگلو اظهار داشت: محاسبه بهای برق مصرفی مشترکان گنبدکاووس از اول خرداد امسال براساس تعرفه سه گرمسیری انجام شد و تا ۱۵ شهریور ادامه داشت.

**

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت که از اول فروردین تا پایان مرداد ماه امسال در مجموع ۳۷ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف این استان شمالی سرمایه‌گذاری شده که در شرایط اقتصادی فعلی کشور قابل توجه و تقدیر است.

ابراهیم کریمی اظهار داشت: با انجام این مقدار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گلستان، ۱۲ هزار و ۴۳۰ فرصت شغلی در بخش‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت استان ایجاد شده و خواهد شد.

**

مالک باشگاه ملوان بندرگز گفت که میزبانی مرحله رفت گروه سوم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال ساحلی کشور به این شهرستان غرب استان گلستان واگذار شد.

مهران شهسوار اظهارداشت : رقابت های این گروه از ۲۶ شهریور در مجموعه ورزشی امام رضا (ع) بندرگز آغاز می شود و ملوان بندرگز در گروه سه با تیم های فولاد هرمزگان، دهیاری ملاباشی و شهرداری چابهارهمگروه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار