شهرستان رامیان با وجود ۸۷ هزار نفر جمعیت بیمارستان ندارد و مردم این شهرستان از خدمات بیمارستانی محروم هستند.

شهرستان «رامیان» بیمارستان ندارد/ رامیانی ها؛ محروم از خدمات بیمارستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، امروزه با توجه به امنیت سلامت و نقش پررنگ آن در پویایی و شادابی جامعه وجود مراکز درمانی امری ضروری است.

 

با توجه به اهمیت بسیار بالای این مهم و در شرایط فعلی که ویروس منحوس کرونا بیش از پیش سلامت مردم را هدف گرفته وجود شهرستانی بدون بیمارستان عجیب و تأمل برانگیز است.

 

طی سال های اخیر احداث بیمارستان در رامیان به یکی از دغدغه های مهم مردم این شهرستان تبدیل شده است.

 

با وجود اجرای طرح تحول نظام سلامت طی سال های اخیر و هزینه ‌های فراوانی که دولت تدبیر و امید به این بخش اهتصاص داده جای بسی تعجب است که هنوز شهرستانی در استان گلستان بیمارستان ندارد و مردم آن از خدمات بیمارستانی محروم هستند.

 

به گفته رامیانی ها؛ نبود بیمارستان در این شهرستان خطر مرگ و میر را بیش از پیش افزایش می دهد و چنانچه اتفاق غیرمنتظره ای مانند تصادف و غیره برای فردی ایجاد شود بیمار زمان طلایی درمان را از دست می دهد، همچنین در فقدان بیمارستان دستیابی به امکانات درمانی برای روستائیان به ویژه روستاهای مناطق صعب العبور بسیار سخت است.

 

با پیگیری های انجام شده عملیات ساخت یک بیمارستان در سال 99 در رامیان کلنگ زنی شده است اما ساخت آن به اتمام نرسیده و شهرستان رامیان با 87 هزار نفر جمعیت در انتظار یک بیمارستان است.

 

«محمدرضا بای»، رئیس شورای شهر رامیان در این باره گفت: بیمارستانی با 90 تختخواب و به مساحت 10 هزار مترمربع و در سه طبقه در رامیان در حال احداث است.

 

فرماندار رامیان نیز در این باره گفت: ساخت بیمارستان رامیان با پیشرفت فیزیکی خوبی همراه است.

 

«جواد صادقلو» ادامه داد: در سال 99 تقریباً در دو مرحله حدود 10 میلیارد تومان اعتبار تخصیص و هزینه شده است.

 

وی بیان کرد: در سال 1400 نیز بالغ بر 50 میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان در نظر گرفته شده که با تخصیص آن روند ساخت بیمارستان تسریع می شود.

 

فرماندار رامیان ابراز امیدواری کرد؛ با تخصیص اعتبار و تسریع در روند ساخت بیمارستان بتوانیم به مطالبه به حق مردم جامه عمل بپوشانیم.

 

به طور قطع یکی از وظایف مهم مسئولان تأمین سلامت و ایجاد امکانات بهداشتی و درمانی است چراکه بهداشت و درمان ضمن حفظ جان مردم، به افزایش امید به زندگی و پویایی هر چه بیشتر جامعه کمک می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار