رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان با اشاره به روند نزولی مبتلایان به ویروس کرونا در استان گفت: کاهش آمار نباید سبب عادی‌انگاری مردم در رفتارهای اجتماعی شود چرا که بازگشت شیوع مجدد آن دور از انتظار نیست.

کاهش آمار ابتلا نباید سبب عادی‌انگاری مردم با ویروس کرونا شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا فاضل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمارهای بستری امروز در استان به علت ابتلا به کرونا نسبت به روز گذشته ۵۵ نفر کمتر شد و در زمان حاضر ۸۹۷ مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از این تعداد افراد بستری، ۱۶۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر و درمان قرار دارند که نسبت به روز قبل تعداد آنان ۶ نفر کمتر شده است.

وی اضافه کرد: حال ۶۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، وخیم است که در این بخش هم نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، سه نفر کاهش داشتیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: ساده‌انگاری و عادی انگاری در رفتارهای اجتماعی از جمله نزدن ماسک، شرکت کردن و حضور داشتن در انواع مراسم‌، همایش‌ها و مهمانی‌ها، رعایت نکردن نکات بهداشتی و بی توجه به پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستادهای ملی و استانی کرونا  باعث خواهد شد تا شیب نزولی معکوس شده و به یکباره شاهد اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا باشیم.

وی افزود: شیوع ویروس دلتا با چند برابر قدرت سرایت، دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عزاداری به خصوص در محیط بسته، رستوران‌ها و تالارهایی که در فضای سرپوشیده غذا سرو می‌کنند، کاهش استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری از جدی‌ترین عوامل افزایش مبتلایان به کرونا در گلستان طی هفته های گذشته بود.

فاضل یادآور شد: کادر درمان استان تا حدودی در حال نفس کشیدن هستند و با توجه به این که رفتن به پیک ششم دور از انتظار نیست به نوعی برای مقابله و پیشگیری از آن در بیماران مراجعه کننده، نیاز به استراحت دارند تا بتوانند خدمات بهتری به مراجعه کنندگان ارائه دهند.

وی با بیان این که تا روز شنبه گذشته (۱۳ شهریور ماه) ۶۲۹ هزار دُز واکسن کرونا در نوبت‌های اول و دوم در استان تزریق شده، تصریح کرد: روز گذشته از طریق وزارت بهداشت، ۱۳۰ هزار دُز دیگر به استان داده شد و اکنون مشکلی در خصوص کمبود واکسن در استان نداریم.

وی ادامه داد: در ۱۳۴ نقطه از استان کار تزریق واکسن انجام می‌شود که ۳۷ نقطه آن مرکز تجمیعی است.

در زمان حاضر ۱۴ شهرستان استان گلستان در وضعیت نارنجی رنگ کرونایی قرار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار