اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در رابطه با نحوه دریافت مجوز مزرعه گردشگری کشاورزی توضیحاتی ارائه داد.

چطور مجوز مزرعه گردشگری کشاورزی بگیریم؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، زندگی در شهر و سبک زندگی شهری، بسیاری از ما انسان‌ها را نه تنها از طبیعت دور کرده است بلکه مزایای بودن در چنین فضا‌هایی را هم از ما گرفته است.

یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری با نام گردشگری کشاورزی یا آگری توریسم است که بسیار هم پر طرفدار شده است.

منظور از گردشگری کشاورزی حرکت مردم از محل زندگی خود به مناطق روستایی با هدف صرف اوقات فراغت و کسب لذت است و به طور کلی فعالیت در مزرعه که میتواند به منظور تفریح و سرگرمی یا با اهداف آموزشی برای دیدن و لذت بردن از فعالیت‌های کشاورزی، دامداری، فعالیت‌های تاریخی، فرهنگی برداشت محصول و ... باشد.

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در رابطه با نحوه دریافت مجوز مزرعه گردشگری کشاورزی  گفت: برای دریافت مجوز مزرعه گردشگری علاقمندان ابتدا باید به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محل اقامت مراجعه و فرم درخواست کتبی را تکمیل کنند.

این درخواست از طریق  اداره شهرستان همراه با مدارک مورد نظر به اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان ارسال می شود.

 پس از بررسی همراه باکارشناسان اداره‌کل و جهاد کشاورزی از مزرعه مورد نظر بازدیدی مشترک انجام می‌شود، با تایید کارشناسان و تایید استعلامات لازم درخواست در کمیته فنی طرح و مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تایید مجوز لازم صادر می‌شود.

مدارک لازم به منظور تکمیل فرم درخواست اولیه فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت، فتو کپی ازسندمالکیت یا قرارداد محضری یا بنگاهی، حداقل قرارداد اجاره از ۵سال کمتر نباید باشد و  ارائه برنامه چهارفصل سال هم به طور خلاصه حداقل در۲صفحه باشد.

به عنوان شرایط اولیه داشتن زمین  و مزرعه به متراژ حداقل 5 هزار  متر و زمین زراعی حداقل  ۱۰ هزار متر باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار