مسوول کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان:

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان گفت: اصل مهم در شکل دهی برنامه‌های دینی برای جوانان و نوجوانان، شادی، نشاط، شور و هیجان در برنامه‌های مساجد است تا آنان با شور و اشتیاق به طرف مساجد هدایت شوند.

فعالیتهای نشاط انگیز در مساجد برای جذب جوانان افزایش یابد

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی بیکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: برای ارتباط نسل جوان و به ویژه کودکان با مسجد باید با ادبیات خاص آنان آشنا شد و بر اساس ذائقه آنان معارف دینی و توحیدی را تدوین کرد و به تربیت نسل جوان پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات و آسیب های عمده مسجدگریزی قشر جوان و نوجوان، تناسب نداشتن برنامه های مسجد با روحیات آنان است.

به گفته وی جامعیت مساجد از نظر ابعاد فرهنگی و اجتماعی باعث اداره مدیریت مسائل سرنوشت ساز اجتماع در این مکان مقدس شده است.

بیکی اضافه کرد: برای ارتباط نسل جوان و به ویژه کودکان با مسجد باید با ادبیات خاص آنان آشنا شد و بر اساس ذائقه آنان معارف دینی و توحیدی را تدوین کرد و به تربیت نسل جوان پرداخت.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان تصریح کرد: مساجد در تاریخ اسلام به عنوان بزرگترین پایگاه نشر معارف دینی، سیاسی، اجتماعی، قضایی بود و رد پای محوریت مساجد را می توان در تمام کتب تاریخی مشاهده کرد.

وی با اشاره به ترسیم نگاه و نقش ویژه مساجد تصریح کرد: اداره امور اجتماعی و سیاسی، فعالیت های آموزشی و مسائل عبادی و معرفتی باید در مسجد برنامه ریزی و عملیاتی شود.

بیکی افزود: مسجد به عنوان پایگاه اصلی شکل گیری انقلاب و به ثمر رسیدن قیام مردمی است و اگر این مکان مقدس نبود به یقین قیام های مردم به ثمر نمی رسید.

وی همچنین با تاکید بر توسعه نقش مساجد در محله های مختلف شهر و روستا افزود: راهکار توسعه نقش مسجد در محله ها و روستاها در یک برنامه مدیریتی باید قرار گیرد و باید سیاستگذاری فرهنگی جامعه، قانونگذاران، مدیران سیاسی و فرهنگی به آن اهمیت دهند.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: ۸۱۶ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۵۶۴ کانون روستایی، ۲۵۷ کانون شهری و ۲۹۵ کانون فرهنگی هنری مساجد اهل سنت تشکیل می‌دهند.

بیکی اظهار داشت:همچنین راه‌اندازی و فعالیت کتابخانه‌ها، گروه‌های سرود، نمایش، فیلم‌سازی از جمله اقداماتی بود که به همت کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد به ثمر رسید و اکنون در سایه این اقدامات ۵۹ هزار و ۶۸۰ عضو در این کانون ها در استان فعال هستند.

وی در ادامه به نقش آفرینی مساجد در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره  و اضافه کرد: نگاه مسجد محور باعث کمک های مومنانه و خدمات بهداشتی  از جمله ضدعفونی کردن معابر، توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی، توزیع بیش از ۹ هزار کیلو گوشت از سوی مساجد برای حل مشکلات کرونا بوده است.

وی بیان داشت: امروز مساجد در موضوع کرونا پیشقدم بودند و در خط مقدم برای رفع مشکلات اقتصادی آسیب دیدگان کرونا قدم های خوبی برداشتند.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گلستان خاطرنشان کرد: منشا حرکت و باورهای خیلی از جوانان موفق گلستانی  همچون شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم از مسجدهای استان  بوده است.

به گزارش ایرنا، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ۱۸ اسفند ۱۳۷۲ طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی ایجاد شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

۸۱۶ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان گلستان فعالیت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار