بیکی گفت: تا کنون ۶۷۴ نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان در مسابقات کتابخوانی«سفینه النجاه» شرکت کرده اند.

شرکت ۶۷۴ نفر از اعضای کانون های مساجد گلستان در مسابقات کتابخوانی «سفینه النجاه»

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: یکی از راه های ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه طراحی مسابقات کتابخوانی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: مسابقات کتابخوانی و به مسابقه گذاشتن یک کتاب خوب می تواند انگیزه های مطالعه را در بین جوانان و نوجوانان بالا ببرد.

 

وی اظهارداشت: طراحی مسابقه کتابخوانی «سفینه النجاه» از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به نام های مسابقه کتابخوانی «جاذبه حسینی»، مسابقه کتابخوانی «زنی که پیامبر بود» و مسابقه کتابخوانی «امام حسین(ع)» توانسته است انگیزه های کتابخوانی خوبی در بین اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به وجود آورد.

 

بیکی گفت: با توجه به اینکه مهلت شرکت در این مسابقات تا (۳۰ آبان) است اما تاکنون ۶۷۴ نفر از اعضای کانون های مساجد استان گلستان در این مسابقات شرکت کرده اند و این آمار افزایش هم خواهد یافت.

 

وی افزود: انگیزه سازی در بحث مطالعه کتاب یکی از مهمترین و اصولی ترین راه های ترویج کتاب در بین افراد جامعه است که مسابقات کتابخوانی به این راه مهم کمک فراوان می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان خاطرنشان کرد: مسابقات کتابخوانی باید به گونه ای طراحی شود که متن کتاب به سهولت در دسترس همگان قرار گیرد تا آمار شرکت کنندگان نیز زیاد باشد.

 

وی افزود: امروز با فراهم بودن بستر مناسب در فضای مجازی و گسترش آن در بین مردم از این طریق می توان نسبت به در اختیار قرار دادن متون کتاب ها در قالب فایل های مجازی اقدام کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار