معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جادده ای گلستان گفت که سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ایمن‌سازی پنج هزار کیلومتر جاده‌های در دست بهره‌برداری این استان هزینه می‌شود.

سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ایمنی راه‌های گلستان هزینه می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا بیکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: نیاز استان برای ایمن سازی جاده‌های موجود، پنج درصد ارزش راه های ارتباطی منطقه معادل پنج هزار میلیارد ریال است ضمن این که ارزش هر کیلومتر راه ارتباطی در دست بهره برداری گلستان ۲۰ میلیارد ریال برآورد گردید.

وی ادامه داد: این اداره کل با اعتبار  سالانه طرح‌های روکش آسفالت، خط کشی، نصب یا تعویض تابلوی راهنمایی و رانندگی فرسوده و آسیب دیده، ایجاد یا نگهداری روشنایی، خط‌کشی مسیر محورهای ارتباطی، ایجاد و نگهداری دور برگردان، بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری را اجرا می کند.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون برابر اولویت بندی از جمله ۵۳ کیلومتر راه اصلی روکش آسفالت، ۱۹ کیلومتر راه روستایی روکش آسفالت، ۱۰ کیلومتر راه ارتباطی آسفالت حفاظتی ( افزایش طول عمر آسفالت) انجام شده و علاوه بر آن نصب روشنایی در برخی از مسیرهای دارای سکونتگاه و پرتصادف گلستان هم در دست اجراست.

وی در خصوص ایجاد روشنایی در جاده‌های برون شهری گلستان گفت: برای نصب روشنایی در تمامی جاده‌های برون شهری الزامی وجود ندارد مگر این که دارای نقاط سکونتگاهی و پرتصادف باشد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان همچنین بازسازی ماشین آلات راهداری گلستان را از دیگر طرح‌های افزایش ایمنی جاده‌های استان برشمرد و گفت: تاکنون ۷۰ میلیارد ریال برای تعمیر ۲۰ دستگاه شامل گریدر، لودر، کامیون و برف روب و بازسازی ۱۰ دستگاه انواع ماشین راهداری در  استان هزینه گردید.

بیکی گفت: هر ساله طرح تعمیر و بازسازی ماشین آلات راهداری استان شامل ۲۲۰ دستگاه ماشین راهداری با در پیش بودن فصل زمستان اجرا می شود .

گلستان بیش از پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، دو و سه دارد که حدود هزار و ۵۲۱ کیلومتر آن کوهستانی و یا سخت گذر است.

این استان شمالی با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت و ساکن در ۳۴ نقطه شهری و بیش از یک هزار روستا و آبادی، از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از غرب با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار