فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان و مرزبان درجه یک‌ گفت: امروزه متاسفانه استفاده از فضای مجازی در بین مردم بدون سواد رسانه‌ای گسترش یافته و اگر آموزش‌های لازم در این‌حوزه داده نشود ما شاهد آسیب‌ها و مشکلاتی در حوزه خواهیم بود.

فضای مجازی بدون آموزش منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس محمد باقر نجفی‌نژاد ظهر امروز در همایش «خانوادگی سبک زندگی با موضوع مهدویت، هدایت سیاسی و فضای مجازی ویژه کارکنان هنگ مرزی اترک» با بیان اینکه تحقق سبک زندگی اسلامی یکی از ضرورت‌های اساسی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، اظهار کرد: برای تحقق سبک زندگی اسلامی توجه جدی اندیشمندان مسلمان به این موضوع  و راه‌های اجرا آن در فرد و اجتماع نیاز است.

وی تصریح کرد: تحقق سبک زندگی اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی یک ضرورت اساسی به شمار می‌رود.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان و مرزبان درجه یک خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم برای رسیدن به این امر مهم توجه به مبادی و مبانی سبک زندگی اسلامی بوده زیرا سبک زندگی اسلامی تنها با تحقق این مبانی اجرا شده و دوام پیدا خواهد کرد.
همایش «خانوادگی سبک زندگی با موضوع مهدویت، هدایت سیاسی و فضای مجازی ویژه کارکنان هنگ مرزی اترک»

وی ادامه دهد: حوزه سایبری قدرت پنجم در دنیا بوده و اگر مردم یک‌جامعه از سواد رسانه‌ای کافی برخوردار نباشند قطعا در فضای سنگین رسانه‌ای جهان نمی‌توانند مسائل و وقایع را به درستی تعبیر و تفسیر کنند.

نجفی‌نژاد گفت: امروزه متاسفانه استفاده از فضای مجازی در بین مردم بدون سواد رسانه‌ای گسترش یافته و اگر آموزش‌های لازم در این‌حوزه داده نشود ما شاهد آسیب‌ها و مشکلاتی در حوزه خواهیم بود.

وی ادامه دهد: برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای می‌تواند در کاهش آسیب‌ها در این حوزه بسیار تاثیرگذار باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار