عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای سیاست الگوی کشت و خرید تضمینی محصولات از مهم‌ترین خواسته نمایندگان مردم و البته از برنامه‌های دولت سیزدهم در بخش کشاورزی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: رعایت قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی مهم‌ترین خواسته نمایندگان و مردم از دولت است

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمت‌اله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: قرار بود سیاست الگوی کشت از دور نهم مجلس اجرایی شود که همچنان با گذشت سال‌ها این سیاست معطل و روی زمین مانده است. اما در دولت سیزدهم  یکی از برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی و البته خواسته نمایندگان، اجرای الگوی کشت و رعایت قانون خرید تضمینی محصولات از کشاورزان با قیمت‌های مناسب است.

وی افزود: در روز دفاع رئیس جمهور از وزرای پیشنهادی و در نشست با نمایندگان ملت به طور ویژه تقاضای ما از رئیس جهمور و وزیر کشاورزی توجه به بخش کشاورزی به ویژه در استان گلستان بود.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: توجه به افزایش تسهیلات بخش کشاورزی، استمهال وام‌های کشاورزان و تنفس دادن به وام‌های پرداختی به آنان، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و اجرای سیاست الگوی کشت از دیگر برنامه‌های مهم مجلس و دولت در بخش کشاورزی است.

نوروزی به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم هم اشاره کرد و افزود: با پیگیری مکرر در موضوع قیمت تضمینی محصول گندم، خرید تضمینی آن برای سال آینده توسط دولت به 7 هزار و 500 تومان رسید. این در حالی است که به رغم همه تلاش‌ها و درخواست‌ها دولت دوازدهم امسال قیمت گندم را 4 هزار تومان و هزار تومان هم تشویقی برای تحویل به دولت در نظر گرفته بود.

وی البته به این موضوع هم اشاره کرد که با توجه به افزایش قیمت‌ها، نرخ خرید تضمینی گندم برای سال آینده بازهم کم است چرا که اگر دولت بخواهد گندمی وارد کند باید بیش از 10 هزار تومان برای هر یک کیلوگرم گندم هزینه کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار