مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی آب و هوا گفت که دمای هوای این استان در روزهای پایانی تابستان از ۳۲ درجه فراتر نخواهد رفت.

هواشناسی: دمای گلستان در روزهای آخر تابستان از ۳۲ درجه فراتر نمی‌رود

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوربخش داداشی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حداکثر دمای مناطق گوناگون گلستان در هفته پایانی منتهی به پاییز بین ۳۰ تا ۳۲ درجه خواهد بود.

وی افزود از شامگاه فردا پنج شنبه سامانه کم فشار از سمت غرب وارد گلستان می شود که نتیجه فعالیت این سامانه ناپایداری ملایم و بارش پراکنده باران در برخی نقاط خواهد بود.

به گفته وی اهالی گلستان تا شامگاه شنبه تحت تاثیر فعالیت این سامانه بارشی هوای خنک را تجربه خواهد کرد.

داداشی به وضعیت هوا در مهر و آبان ماه اشاره کرد و گفت بر اساس پیش بینی ها در این مدت از فصل پاییز بارش محسوسی نخواهد بارید و دمای هوا نسبت به دوره بلند مدت بیشتر می شود.

گلستان ۱۱ ایستگاه سینوپتیک، ۲۱ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۱ ایستگاه باران سنجی، ۲۶ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه کت وان (فرودگاهی)، دو سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع سنجی (اینچه برون و مراوه تپه) و یک سکوی دریایی و در مجموع ۱۶۱ سامانه و ایستگاه دارد.

استان گلستان واقع در شمال کشور دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و خشک و گرم و سرد است که بارندگی آن از ۱۵۰ تا ۸۵۰ میلی متر متغیر بوده و موقعیت طبیعی این استان شامل کوهستان های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره زار، جنگل، مرتع و دریاست.

در گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر در ۳۳ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا سکونت دارند که از طریق کشاورزی و دامپروری تامین معاش می کنند

 

ارسال نظر

آخرین اخبار