سنددار شدن اراضی پارک جنگلی النگدره گرگان، پیش‌بینی افزایش دمای هوا در شرق استان، کشف اقلام عتیقه در گرگان و گلایه رانندگان از نحوه بهسازی جاده کردکوی- بندرترکمن از جمله خبرهای کوتاه روز شنبه گلستان است.

سنددار شدن جنگل النگدره گرگان و چند خبر کوتاه از گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان گفت که با خروج سامانه بارشی در بامداد امروز، روند افزایش دما در استان آغاز شده و ساکنان مناطق شرقی گرمای ۴۰ درجه را تجربه خواهند کرد.

**

رییس شورای حل اختلاف گلستان از راه اندازی سامانه نوبت دهی اینترنتی اجرای احکام مدنی در شورای حل اختلاف مرکز استان خبر داد.

**

تعدادی از رانندگان ساکن غرب استان در تماس با خبرنگار ایرنا از نحوه بهسازی و فعالیت عمرانی در مسیر کردکوی - بندرترکمن گلایه داشتند.

نبود علایم هشدار دهنده در محل کارگاه، ناایمن بودن محدوده فعالیت و نیمه کاره رهاشدن بخش های مرمت شده از جمله اعتراضات این افراد است.

**

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومی گلستان گفت: شرکت بازرگانی خدمات کشاورزی گرگان به اتهام گرانفروشی جو به ۵۵۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

**
پس از افزایش تعداد مبتلایان، اجرای طرح ضدعفونی و گندزدایی خیابان‌ها و معابر شهری برای مقابله با شیوع کرونا توسط شهرداری گرگان از سر گرفته شد.

**

رییس کل دادگستری گلستان از سنددار شدن ۲۰۸ هکتار از جنگل النگدره گرگان خبر داد و گفت که با این اقدام، جلوی تحرکات سودجویان گرفته می شود.

**

معاون بازرسی صنعت، معدن و تجارت گلستان از راه اندازی گشت‌های مشترک با اداره استاندارد برای جمع آوری لامپ‌های غیراستاندارد خبر داد.

**

فرمانده نیروی انتظامی گلستان گفت: در بازرسی از یک خانه در گرگان ۹ شی عتیقه شامل بشقاب، آسیاب سنگی، کتابچه با پوست چرم و صندوقچه فلزی با تخمین قدمت هزار و ۴۰۰ سال کشف شد.

**

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان از ثبت ملی ۶ اثر فرهنگی ناملموس استان خبر داد.

احمد تجری گفت: این آثار ثبت شده شامل استاد عفت مرادی به عنوان گنجینه زنده بشری در ابریشم‌بافی ترکمن و استاد سیدمحسن سادات‌مزنگی گنجینه زنده بشری در حصیربافی، مهارت ساخت عروسک محلی روستای قلعه‌قافه، دانش بومی ساخت خانه‌های چوبی گمیشان، مراسم الشدرمه در عروسی ترکمن و دانش و مهارت بومی اجرای شیر سر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار